آغار مکاتبات وزارت علوم برای حمایت از دانشجویان دکتری

به گزارش مجله سلو بلاگ، منصور کبگانیان در مصاحبه با خبرنگاران از فعال شدن اختصاص گرنت ماهیانه به دانشجویان تحصیلات تکمیلی در راستای بند ط تبصره 9 اطلاع داد.

آغار مکاتبات وزارت علوم برای حمایت از دانشجویان دکتری

وی ادامه داد: به گفته اعضای شورای عتف تبصره مذکور فعال شده و این شورا در این راستا، مکاتبات خود را با دانشگاه ها و شرکت ها شروع نموده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه نمود: استاد راهنما به همراه دانشجوی دکتری، پروپوزال خود را ارائه داده و همچنین پیشنهاد پروژه می دهد، و براساس پیشنهاد ارائه شده، گرنت به استاد و همکارانش اختصاص می یابد.

وی ادامه داد: یاری هزینه تحصیلی و یاری پژوهشی دانشجویان دکتری و همچنین، ارائه وام ویژه دکتری یکی از راه های حمایت از دانشجویان دکتری است، باید منابع متعددی برای حمایت از دانشجویان دکتری ایجاد گردد و تنوع پذیری در حمایت دانشجوی دکتری به وجود آید.

به گزارش خبرنگاران، شرکت های سود ده، بانک ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت قادر به استفاده از تبصره 9 هستند و منابع آن 40 درصد از هزینه امور پژوهشی هر یک از شرکت ها، بانک ها و موسسه ها است و تمام دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی و فناوری دارای ردیف بودجه ای در قانون می توانند از آن استفاده نمایند.

خزانه موظف است حساب خاصی را برای واریز منابع موضوع این آیین نامه معین و اعلام کند و شرکت ها و موسسه ها موظف هستند در انتها هر سه ماه معادل 25 درصد از مبلغ منابع موضوع این آیین نامه را به حساب فوق واریز نمایند.

منابع موضوع این آیین نامه در مواردی از قبیل پروژه های پژوهش کاربردی به وسیله اعضای هیئت علمی، اجرای انتها نامه های تحصیلات تکمیلی و پروژه های تحقیقاتی دانش آموختگان تحصیلات تکمیلی غیر شاغل هزینه می گردد.

حداقل 60 درصد مبلغ هر پروژه باید به دانشجویان و یا پژوهشگران پسا دکتری و یا دانش آموختگان پژوهشگر فعال پرداخت گردد.

شرکت ها، بانک ها و موسسه ها می توانند حداکثر تا 10 درصد از منابع موضوع این آیین نامه را به وسیله دانشگاه ها و موسسات پژوهشی که بر اساس اساسنامه وابسته به وزارتخانه یا سازمان ذیربط بوده و دارای ردیف بودجه ای هستند، هزینه نمایند.

توافق نامه های منعقده بین شرکت ها، بانک ها و موسسه ها باید در سامانه ای که توسط دبیرخانه شورای عتف معین و به کار گرفته شده، ثبت گردد و مطابقت آن با این آیین نامه به تایید دبیرخانه رسیده و به سازمان برنامه و بودجه اعلام گردد.

براین اساس، ابتدا شرکت ها پروژه ها و اولویت ها را در سامانه مپفا، بخش بند ط تبصره 9 ثبت می نمایند و سپس، یک حساب کاربری برای دانشگاه ها تعریف می گردد و دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در این خصوص باید نماینده خود را به معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم اعلام نمایند.

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 2014

به "آغار مکاتبات وزارت علوم برای حمایت از دانشجویان دکتری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغار مکاتبات وزارت علوم برای حمایت از دانشجویان دکتری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید