شروع خدمات گسترده ستاد اجرایی فرمان امام برای زوار اربعین، اعزام رایگان 5 هزار زائر اولی به عتبات

به گزارش مجله سلو بلاگ، مراسم اعزام کاروان زائر اولی ها و کاروان های پزشکی و فرهنگی ستاد اجرایی فرمان امام برای خدمت رسانی به زوار اربعین صبح امروز در باغ موزه دفاع مقدس برگزار گردید.

شروع خدمات گسترده ستاد اجرایی فرمان امام برای زوار اربعین، اعزام رایگان 5 هزار زائر اولی به عتبات

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مراسم اعزام کاروان زائر اولی ها و کاروان های پزشکی و فرهنگی ستاد اجرایی فرمان امام برای خدمت رسانی به زوار اربعین صبح امروز در باغ موزه دفاع مقدس برگزار گردید.

محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم با بیان اینکه زندگی امام حسین از تولد تا شهادت زیبا است گفت: تمام برجستگی های تاریخ انبیا در یک نیمروز یعنی از ظهر عاشورا تا لحظه شهادت اباعبدالله متجلی شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به اینکه ما در ستاد اجرایی افتخار بزرگ محرومیت زدایی را داریم بیان داشت: یکی از برکات یاری به زوار اربعین همین توفیق هایی است که ما در بحث اشتغال داریم و توانسته ایم در این شرایط سخت مالی روزانه 100 طرح کوچک و متوسط و 300 شغل در کشور ایجاد کنیم.

مخبر با تشریح خدمات ستاد در اربعین سال جاری اضافه نمود: سال جاری خدمات ستاد اجرایی فرمان امام در حوزه های پزشکی، فرهنگی، توزیع غذا و اسکان در 11 پایگاه و موکب ارائه خواهد شد که حداقل دو برابر سال گذشته است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام اضافه نمود: همانند سال گذشته در مرز های مهران، خسروی، شلمچه، چذابه و سال جاری در مرز میرجاوه هم ایستگاه سلامت و موکب خواهیم داشت.

وی با اشاره به برنامه های ستاد اجرایی فرمان امام در خاک کشور عراق گفت: در کشور عراق در عمود 828 طبق سال گذشته خدمات درمانی و فرهنگی خواهیم داشت که خدمات درمانی شامل دندانپزشکی، چشم پزشکی، شنوایی سنجی و پاراکلینیک و آزمایشگاهی خواهیم داشت.

مخبر اضافه نمود: در عمود 1120 هم خدمات درمانی ارائه خواهیم کرد، همچنین در نجف اشرف جنب صحن حضرت زهرا (س) ستاد اجرایی فرمان امام درمانگاه مجهزی را دایر خواهد نمود. در شهر سامرا و کاظمین نیز خدمات رسانی ویژه ای در حوزه پزشکی، اسکان و پذیرایی با همکاری گروه های مردمی خواهیم داشت.

وی اضافه نمود: در شهر کربلا نیز در صحن عقیله و خیابان جمهوری خدمات اسکان و پذیرایی و درمانی خواهیم داشت.

مخبر گفت: حدود 900 نفر از نیرو های قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان امام در این موکب ها آماده خدمت هستند و تنها در حوزه سلامت بیش از 400 پزشک و پرستار جهادی خدمات درمانی رایگان ارائه خواهند کرد.

امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام هم در این مراسم با اشاره به طرح ستاد برای اعزام زائر اولی ها گفت: ستاد اجرایی فرمان امام سال گذشته 800 نفر زائر اولی را به کربلا اعزام کرد و بنایمان این است تا آخر سال جاری بیش از 5 هزار زائر اولی را از مناطق محروم و حاشیه شهر ها به عتبات عالیات اعزام کنیم.

مدنی بیان داشت: برنامه ریزی مان برای اربعین سال جاری اعزام 50 کاروان 40 نفره و در مجموع 2 هزار است، امروز نیز کاروان 40نفر های از بیماران اعتیاد که پیروز به ترک و درمان شده اند را با شعار از اربعین تا اربعین پاک بمانم به عتبات اعزام می شوند.

مدنی ادامه داد: پیش بینی می گردد سال جاری 70 هزار زائر پاکستانی از مرز میرجاوه وارد کشور و سپس راهی کربلا شوند که به این زوار هم خدمات کامل ارائه خواهیم کرد.

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 9064

به "شروع خدمات گسترده ستاد اجرایی فرمان امام برای زوار اربعین، اعزام رایگان 5 هزار زائر اولی به عتبات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع خدمات گسترده ستاد اجرایی فرمان امام برای زوار اربعین، اعزام رایگان 5 هزار زائر اولی به عتبات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید