اردوغان: آمریکا تاوان نامه توهین آمیز ترامپ را می دهد

به گزارش مجله سلو بلاگ، رئیس جمهور ترکیه روز آدینه به نامه توهین آمیز رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان داد و گفت که آن را فراموش نخواهد کرد.

اردوغان: آمریکا تاوان نامه توهین آمیز ترامپ را می دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه آدینه به لحن توهین آمیز نامه همتای آمریکایی اش، دونالد ترامپ واکنش نشان داد.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، اردوغان در یک کنفرانس خبری گفت: نامه ترامپ منطبق با عرف دیپلماتیک و سیاسی نبود. ما این بی احترامی را فراموش نمی کنیم. این برای ما اولویت نیست، اما وقتی زمانش برسد، می خواهیم بدانند که اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در نامه ای با ادبیاتی به شدت غیرمحترمانه و دور از آداب دیپلماتیک، به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه توصیه نموده است که از کشتار در سوریه خودداری کند.

این نامه را تریش ریگان خبرنگار شبکه فاکس نیوز منتشر نموده است. تاریخ این نامه به 9 اکتبر (17 مهر) یعنی همزمان با شروع عملیات ارتش ترکیه در مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه بازمی شود.

ترامپ در این نامه نوشته است:

آقای رئیس جمهور گرامی:

بیا با هم یک معامله خوب کنیم! تو نمی خواهی مسئول کشتار هزاران نفر باشی و من هم نمی خواهم مسئول نابود کردن اقتصاد ترکیه باشم - [لازم باشد]این کار را می کنم. قبلا قدری از طعمش را در ارتباط با کشیش [اندرو]برانسون چشیده ای.

من سخت کار نموده ام تا برخی از مسائل شما را حل کنم. جهان را ناامید نکن. می توانی معامله فوق العاده ای کنی. ژنرال مظلوم [کوبانی، فرمانده شبه نظامیان کرد]آماده مذاکره با توست و آماده است تا امتیازاتی بدهد که تابحال نداده است. نسخه ای از نامه اش را که همین به تازگی دریافت نموده ام، به صورت محرمانه [برایت]ارسال می کنم.

اگر این کار را به طرز درست و انسانی انجام دهی، تاریخ نگاه خوبی به تو خواهد داشت. اما اگر چیز های خوبی اتفاق نیافتد، تا همواره به تو به چشم یک شیطان نگاه می نماید. سرسخت نباش. احمق نباش.

بعدا با تو تماس می گیرم.

ارادت

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 9714

به "اردوغان: آمریکا تاوان نامه توهین آمیز ترامپ را می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: آمریکا تاوان نامه توهین آمیز ترامپ را می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید