اولین جشنواره ملی میراث ماندگار خراسان جنوبی برگزار می گردد

به گزارش مجله سلو بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از عموم مردم دعوت کرد با عکس های آرشیوی قدیمی (قبل از دهه 60) که در آلبوم های شخصی نگهداری می نمایند، در بخش جانبی اولین جشنواره میراث ماندگار خراسان جنوبی شرکت کنید.

اولین جشنواره ملی میراث ماندگار خراسان جنوبی برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، حسن رمضانی مدیر کل میراث فرهنگی این استان، امروز یکشنبه 15 مهر با اعلام این خبر اضافه کرد: تاریخ و فرهنگ مهمترین هویت یک ملت است. بافت های تاریخی کشور آثار گرانبهایی است که بیانگر فرهنگ و تمدن ملت است و قدمت و صلابتشان نمادی از استواری صاحبان و ساکنان آن منطقه است. از این رو هرچه بر قدمت شهرها اضافه کرده گردد ارزشمندتر می گردد در این راستا هم استانی های عزیز می توانند عکس قدیمی که در آلبوم های شخصی خود نگهداری می کنند، تا تاریخ 29 مهرماه به دبیرخانه جشنواره (بیرجند- خیابان مدرس- نبش مدرس 23- اداره کل میراث فرهنگی استان) تحویل دهند.

او اضافه کرد: عکس ها پس از اسکن به صاحبانشان بازگردانده می گردد و از بین عکس های قدیمی به عکس برگزیده، جایزه جشنواره اهدا خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: اولین جشنواره ملی عکس بناهای تاریخی، جاذبه های گردشگری و صنایع دستی (میراث ماندگار خراسان جنوبی) در دو بخش اصلی (عکاسی با دوربین دیجیتال، تک عکس و گزارش تصویری) و جانبی (عکس های آرشیوی قدیمی (قبل از دهه 60) در بازه زمانی 26 لغایت 30 مهرماه جاری برگزار خواهد شد.

رمضانی هدف برگزاری این جشنواره آشنایی ایرانیان با فرهنگ و هنر و تمدن ریشه دار خراسان جنوبی، ایجاد مشارکت عام عکاسان در ثبت تصویری خراسان جنوبی،. یاری به معرفی هرچه بیشتر جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی،.ترویج هویت فرهنگی استان خراسان جنوبی، معرفی صنایع دستی و هنرهای سنتی استان خراسان جنوبی و یاری به جذب گردشگران داخلی و خارجی دانست.

او بیان داشت: عکاسان سراسر ایران تا 19 مهرماه فرصت دارند رزومه خود را به آدرس [email protected] ارسال کنند و سپس رزومه عکاسان توسط هیات انتخاب جشنواره آنالیز و عکاسان منتخب به جشنواره دعوت می شوند و در مدت 4 روز از بناهای تاریخی، جاذبه های گردشگری و صنایع دستی استان (11 شهرستان) عکاسی خواهند کرد.

او گفت: داوری جشنواره 30 مهرماه توسط داوران برجسته کشور انجام می گردد و مراسم اختتامیه عصر همان روز با حضور مقامات استانی برگزار خواهد شد.

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 7573

به "اولین جشنواره ملی میراث ماندگار خراسان جنوبی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین جشنواره ملی میراث ماندگار خراسان جنوبی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید