بازگشت 17 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستانی به چرخه تعلیمات عشایری

به گزارش مجله سلو بلاگ، مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بعد از دو دهه جدایی بیش از 17 هزار دانش آموز عشایری سیستان و بلوچستان از مدارس عشایری، از سال آینده تحصیلی این تعداد دانش آموز محروم عشایری به چرخه تعلیمات عشایری بازخواهند گشت گفت: آموزش و پرورش عشایری استان سیستان و بلوچستان احیاء می گردد.

بازگشت 17 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستانی به چرخه تعلیمات عشایری

محمدرضا سیفی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به مهمترین اقداماتی که در شش ماه گذشته در راستای آموزش عشایر اجرا شده است اظهار کرد:

به استناد راه چاره 5.7 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تحت پوشش قرار دادن دانش آموزان عشایری در سراسر کشور وظیفه این دفتر است به همین دلیل بعد از انقلاب برای اولین بار با بازدیدهای میدانی از استان های فاقد تشکیلات آموزش عشایری، در استان های هرمزگان، بوشهر و مازندران به ترتیب 700 و 1800 و 600 دانش آموز عشایری شناسایی شدند.

وی اضافه کرد: این دانش آموزان در مدارس روستایی تحصیل می کردند و طبق سامانه سناد از سال تحصیلی آینده در حوزه خدمات آموزش و پرورش عشایر قرار خواهند گرفت و به زودی دانش آموزان عشایری استان های قم و کردستان نیز احصاء و به دانش آموزان عشایری کشور اضافه نموده خواهند شد.

سیفی با بیان اینکه بعد از دو دهه جدایی بیش از 17 هزار دانش آموز عشایری سیستان و بلوچستان از مدارس عشایری، از سال آینده تحصیلی این تعداد دانش آموز محروم عشایری به چرخه تعلیمات عشایری بازخواهند گشت گفت: آموزش و پرورش عشایری استان سیستان و بلوچستان احیاء می گردد.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بعد از پنج سال اختلاف بین استانی با همکاری آموزش و پرورش عشایر خوزستان و استان های لرستان، کرمانشاه و ایلام، مشکل کوچ دانش آموزان استان همدان به استان های همجوار مرتفع شد گفت: بر اساس ماده 4 اساسنامه مدارس عشایری استان مبداء یعنی همدان متعهد شد از سال تحصیلی آینده نیروی انسانی مورد احتیاج دانش آموزان را ساماندهی و تامین کند.

وی ادامه داد: سه دبیرخانه توسعه عدالت آموزشی، دبیرخانه توانمندسازی معلمان عشایری و دبیرخانه ارتقای کیفیت یادگیری دانش آموزان به ترتیب در سه استان سیستان و بلوچستان، خوزستان و آذربایجان غربی تشکیل شد. دو دبیرخانه در استان های آذربایجان غربی و خوزستان بر اساس ابلاغی که صادر شد وظایف خود را به نحو احسن انجام می دهند و اثربخشی فعالیت آنان در خاتمه سال تحصیلی تعیین و اعلام می گردد. برای فعالیت دبیرخانه عدالت آموزشی نیز هماهنگی بین معاونت آموزش ابتدایی و دیگر دفاتر احتیاج است.

سیفی همچنین با بیان اینکه برای اولین بار در کشور مجمع خیرین مدرسه ساز عشایری با موضوع استان اردبیل تشکیل شد که در نخستین گام تا خاتمه سال تحصیلی هیچ مدرسه عشایری نامناسب از نظر فضای ساختمانی در استان اردبیل نخواهیم داشت گفت: در حال حاضر منتظر برگزاری جلسه کشوری و ابلاغ آن به کل کشور هستیم تا این مجمع در سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور ثبت گردد.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: پس از آنکه صد مدرسه عشایری خراسان جنوبی در روز روستا و عشایر هوشمند سازی شد، به دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تمام مدارس عشایری خراسان جنوبی که امکانات هوشمندسازی را دارند تا خاتمه امسال هوشمندسازی می شوند. بی صبرانه منتظر هستیم بر اساس قول نمایندگان مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه امسال اعتبار ویژه ای برای کیفیت بخشی مدارس عشایری در نظر گرفته گردد، کمیسیون تلفیق این موضوع را تایید نموده بود.

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 13698

به "بازگشت 17 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستانی به چرخه تعلیمات عشایری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت 17 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستانی به چرخه تعلیمات عشایری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید