بر خاتمه نامه های فناوری محور تمرکز داریم، دانشجویان به دنبال تاسیس شرکت دانش بنیان باشند

به گزارش مجله سلو بلاگ، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اولویت ما در امسال تمرکز بر فعال کردن دانشجویان به خصوص مقطع تحصیلات تکمیلی برای حرکت به سمت سرانجام نامه های فناوری محور است.

بر خاتمه نامه های فناوری محور تمرکز داریم، دانشجویان به دنبال تاسیس شرکت دانش بنیان باشند

محسن تفقدی در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به اعطای تسهیلات به پژوهشگران در این دانشگاه، توضیح داد: ما هزینه خاتمه نامه های دانشجویان را در قالب گرنت به اساتید پرداخت می کنیم و در کوشش هستیم که این هزینه ها را در اسرع وقت پرداخت کنیم.

وی اضافه نمود: ما کوشش می کنیم دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به دنبال تاسیس شرکت دانش بنیان باشند زیرا اکنون بسیاری فارغ التحصیلان دانشگاهی فرصت شغلی مطلوب خاصی ندارند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: برگزاری رویدادهای استارت آپی و کارگاه هایی با رویکرد فناوری در برنامه ما برای امسال قرار گرفته است.

تفقدی با بیان اینکه هدف ما راهنمایی اساتید و دانشجویان به مسیر پژوهش است، اعلام کرد: ما کوشش می کنیم تا حمایت های خود را از دانشجویانی که در مورد اولویت های دانشگاه پژوهش می نمایند، افزایش دهیم.

وی تاکید نمود: در دوسال گذشته از 15 نفز از دانشجویان PHD دانشگاه حمایت کردیم تا دوره تکمیلی خود را در خارج کشور بگذرانند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نوسانات ارز اعلام کرد: با توجه به شرایط موجود اعتبارات ما کم شده که بر روی فعالیت هایمان اثرگذار است بر همین اساس حمایت های ما از حوزه های پژوهشی دانشگاه کمی محدود خواهد شد تا در سال آینده به ثبات برسیم و بتوانیم حمایت ها را افزایش دهیم.

تفقدی گفت: مسلما نوسانات ارزی بر فرصت های مطالعاتی و اعزام به اساتید دانشگاه به کنفرانس های علمی تاثیر گذار بوده است ولی بر روی انتشار ژورنال های علمی دانشگاه اثر مستقیمی ندارد.

وی اضافه نمود: 50 شرکت دانش بنیان، دو مرکز رشد در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی فعالیت دارند.

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 1345

به "بر خاتمه نامه های فناوری محور تمرکز داریم، دانشجویان به دنبال تاسیس شرکت دانش بنیان باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بر خاتمه نامه های فناوری محور تمرکز داریم، دانشجویان به دنبال تاسیس شرکت دانش بنیان باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید