تئاتر هنری تحول آفرین در جامعه است ، احتیاج به ریل گذاری و برنامه ریزی برای همه هنرها در ایام کرونا

به گزارش مجله سلو بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران-مدیر توسعه فرهنگی هنری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: تئاتر هنری تحول آفرین و تأثیرگذار در جامعه است.

تئاتر هنری تحول آفرین در جامعه است ، احتیاج به ریل گذاری و برنامه ریزی برای همه هنرها در ایام کرونا

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از منطقه آزاد افرایند، حمید بحرینی در مراسم پایانی بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر صندلی هنر تئاتر در جامعه را مهم ارزیابی کرد و اظهار کرد: نقش هنر تئاتر و نمایش در جامعه بسیار اثر گذار و تحول آفرین بوده و به سبب زنده بودن و درگیری با روزمرگی زندگی مردم، می توان گفت مانا تر از دیگر هنرها است.

وی با اشاره به شرایط سختی که کرونا ویروس برای همه اقشار جامعه ایجاد نموده، گفت: در شرایط پیش آمده ناشی از پاندمی کرونا دیگر هنرها شاید نتوانند همچون گذشته فعال باشند؛ اما هنر تئاتر و نمایش با توجه به چارچوب و اثرگذاری که دارد بیش از پیش خود را نشان داده است.

بحرینی با تأکید بر اینکه در تنگنا هاست که آثار ماندگار خود را نشان می دهند، گفت: تئاتر منطقه با وجود استعدادها و ظرفیت های موجود در راستا مناسبی واقع شده است و ما در سازمان منطقه آزاد افرایند همیشه از آنها حمایت نموده ایم، اما در حوزه های دیگر نظیر موسیقی، هنرهای تجسمی، امور دینی، دفاع مقدس و … نیز یقینا ما باید ریل گذاری و برنامه ریزی خود را داشته باشیم .

مدیر توسعه فرهنگی هنری سازمان منطقه آزاد افرایند، خطاب به هنرمندان تئاتر منطقه گفت: دفاع مقدس یکی از شاخص های اصلی زندگی و زنده ماندن در شهرهای آبادان و خرمشهر است و همدلی و مقاومت نیز یکی از نمادهای اصلی دفاع مقدس؛ که همیشه شما هنرمندان با تخصص تان این مقاومت را به تصویر کشیده اید.

حمید بحرینی در ادامه توضیح داد: در جشنواره تئاتر استانی افرایند به این دلیل که وارد موج جدید ویروس کرونا نشده بودیم، توانستیم پویاترعمل کنیم؛ اما همزمانی جشنواره ملی تئاتر فتح با شرایط قرمز استان خوزستان باعث شد نتوانیم آن طور که باید و شاید جشنواره را به اجرا درآوریم.

وی ضمن خرسندی از برگزاری هر دو جشنواره تئاتر در امسال، گفت: در جشنواره تئاتر استانی افرایند معاونت فرهنگی با اختصاص مبلغ 50 میلیون تومان از گروه های شرکت کننده حمایت کرد که امیدواریم به زودی این مبلغ با طی شدن فرایند اداری، به دست هنرمندان برسد.

مدیر توسعه فرهنگی هنری سازمان منطقه آزاد افرایند از فرایند اقتصادی مشابهی در مورد جشنواره فتح نیز اطلاع داد و اذعان داشت: هنر تئاتر از صندلیی بالا در میان اقشار مختلف مردم بوِیژه نخبگان برخور دار است؛ به همین خاطر وظیفه ذاتی خویش می دانیم که با توجه به بضاعت اقتصادی که در معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری وجود دارد، در حد امکان از این هنر مردمی حمایت کنیم.

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 29527

به "تئاتر هنری تحول آفرین در جامعه است ، احتیاج به ریل گذاری و برنامه ریزی برای همه هنرها در ایام کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تئاتر هنری تحول آفرین در جامعه است ، احتیاج به ریل گذاری و برنامه ریزی برای همه هنرها در ایام کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید