توجه به فرش ایرانی، توجه به فرهنگ ایرانی است

به گزارش مجله سلو بلاگ، خبرنگاران/اصفهان مدیرعامل شرکت نمایشگاه های اصفهان گفت: قالیبافی تنها یک صنعت نیست بلکه هنریست که زیبایی تفکر ایرانی را به نمایش می گذارد وعدم توجه به فرش ایرانی از طرف هرکسی باشد، بی توجهی به فرهنگ این سرزمین است.

توجه به فرش ایرانی، توجه به فرهنگ ایرانی است

علی یارمحمدیان ظهر امروز (پنجشنبه) در همایش آنالیز راهکارهای توسعه بازار فرش ایران و همزمان با افتتاح بیست و دومین نمایشگاه فرش دستباف اصفهان، اظهار کرد: نمایشگاه امروز یکی از قدیمی ترین نمایشگاه های استان است که بهترین، ارزشمندترین و نفیس ترین فرش های ایران برای مخاطبان به نمایش درمی آید.

وی توضیح داد: گشت و گذر از این نمایشگاه، گشت و گذر در تاریخ فرش این سرزمین، فرهنگ و هنر ایران و سبک زندگی ایرانیان است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های اصفهان با تاکید بر ملی بودن بیست و دومین نمایشگاه فرش دستباف، اضافه کرد: تولیدکنندگان و هنرمندان از سراسر کشور مانند کردستان، گلستان، فارس، قم، چهارمحال و بختیاری و... برای نمایش هنر و خلاقیت خود در این نمایشگاه شرکت نموده اند.

یارمحمدیان ابراز امیدواری کرد: برگزاری نمایشگاه ها گامی در راستای اعتلای فرش ایرانی و حفظ این میراث مادی و معنوی باشد.

وی با بیان اهمیت این هنر دستی و مردمی، گفت: در این نمایشگاه به منظور توجه به هنرمندان و فرش های هنری یک سالن جداگانه مختص آنان برپا شده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های اصفهان با قدردانی از تمام دست اندرکاران این رویداد ملی، اضافه کرد: مشارکت کنندگان و هنرمندان این نمایشگاه باعث افتخار هستند و از حضور آنان و تمام اتحادیه های مرتبط و علاقمندان که برای ارتقا صندلی فرش دستباف ایرانی حضور بهم رساندند قدردانی می کنیم.

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 11106

به "توجه به فرش ایرانی، توجه به فرهنگ ایرانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه به فرش ایرانی، توجه به فرهنگ ایرانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید