جبران بی مهری ها به علوم انسانی با ارائه دستاوردهای محققان این حوزه به مسئولان و جامعه

به گزارش مجله سلو بلاگ، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید نمود: اگر دانشگاه ها و محققان حوزه علوم انسانی، توانایی ها و دستاوردهای پژوهشی خود را به مسئولان و جامعه عرضه نمایند ، بسیاری از کم لطفی ها و بی مهری ها به علوم انسانی کم می گردد.

جبران بی مهری ها به علوم انسانی با ارائه دستاوردهای محققان این حوزه به مسئولان و جامعه

به گزارش خبرنگاران، دکتر منصور غلامی صبح امروز پنجشنبه در دویستمین نشست شورای آنالیز متون علوم انسانی گفت: در یک سال گذشته در دانشگاه ها و موسسات پژوهشی، نشست های تخصصی با رویکرد حل مسائل کشور برگزار شده و نتایج تعدادی از این نشست ها به مسئولان عالی رتبه کشور، وزیران و مسئولان اجرایی و سیاستگذار ارائه شده است.

وی با تاکید بر پیوند دانشگاه ها با دستگاه ها و سازمان های اجرایی گفت: یکی از پایه های ضروری ایجاد این پیوند، اطلاع رسانی اقدامات اجرا شده و در دست انجام موسسات پژوهشی بویژه در زمینه کاربردی کردن و بومی کردن علوم انسانی به مسئولان است.

وزیر علوم تاکید نمود: اگر دانشگاه ها و محققان حوزه علوم انسانی، توانایی ها و دستاوردهای پژوهشی خودرا به مسئولان و جامعه عرضه نمایند، بسیاری از کم لطفی ها و بی مهری ها به علوم انسانی کم می گردد.

دکتر غلامی با تاکید بر نقش علوم انسانی در پیشرفت جوامع گفت: استادان شاخص علوم انسانی باید با تبلیغ مزیت های علوم انسانی در حوزه اندیشه و تفکر، استعدادهای برتر دانش آموزی را به سمت رشته های علوم انسانی ترغیب نمایند تا مدیریت اجرایی کشور شاهد مدیران برجسته ای باشد.

در ادامه این نشست، دکتر حسینعلی قبادی، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گزارشی از اقدامات اجرا شده، طرح های در دست اجرا و مسائل این موسسه را ارائه کرد.

دکتر کریمی مطهر، دبیر شورای آنالیز متون علوم انسانی در این نشست با اشاره به تشکیل این شورا از سال 1374 با رویکرد نقد متون درسی علوم انسانی و یاری به رشد انتقادی این علوم گفت: تاکنون 200 عنوان نقدنامه توسط این شورا منتشر شده است.

وی با اشاره به همکاری 200 محقق و عضو هیات علمی با شورای آنالیز متون علوم انسانی گفت: تاکنون 5500 کتاب توسط این شورا مورد ارزیابی قرار گرفته و 3000 جلسه نقد و 185 نشست علمی و تخصصی برگزار شده است.

در ادامه نشست، دویستمین شماره نقدنامه شورای آنالیز متون علوم انسانی در زمینه نقد متون درسی با موضوعات زیان فارسی و زبان های باستانی توسط وزیر علوم رونمایی شد.

ارائه گزارش طرح در دست تدوین اخلاق در زندگی کنونی و شرایط اخلاقی پیشرفت و اعتلای علوم انسانی توسط دکتر رضا داور اردکانی استاد دانشگاه تهران و رئیس فرهنگستان علوم، بخش دیگری از این نشست بود.

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 1464

به "جبران بی مهری ها به علوم انسانی با ارائه دستاوردهای محققان این حوزه به مسئولان و جامعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جبران بی مهری ها به علوم انسانی با ارائه دستاوردهای محققان این حوزه به مسئولان و جامعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید