خبرنگاران قیمت خرید تضمینی چغندرقند افزایش یافت

به گزارش مجله سلو بلاگ، تهران - خبرنگاران - مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی گفت: طبق مصوبه شورای اقتصاد به ازای هر کیلوگرم چغندرقند تحویلی مبلغ 615 ریال به عنوان یاری کرایه حمل علاوه بر قیمت خرید تضمینی، توسط کارخانه های قند به کشاورزان چغندرکار پرداخت خواهد شد.

خبرنگاران قیمت خرید تضمینی چغندرقند افزایش یافت

به گزارش روز سه شنبه وزارت جهاد کشاورزی؛ علیرضا یزدانی اضافه نمود: به منظور حمایت از کشاورزان چغندرکار و در چارچوب پایداری فراوری شکر کشور با پیشنهاد وزیر جهاد کشاورزی، مصوبه شورای اقتصاد در مورد قیمت تضمینی چغندرقند اصلاح شد.

وی اعلام کرد: براساس مصوبه قبلی شورای اقتصاد، این مبلغ یاری کرایه در سقف قیمت تضمینی لحاظ شده بود و با این وصف قیمت خرید تضمینی چغندرقند بهاره و پاییزه سال 1398 به ترتیب به مبلغ سه هزار و 746 و سه هزار و 642 ریال به اضافه مبلغ 615 ریال یاری کرایه حمل خواهد بود.

یزدانی گفت: جایزه 2 کیلوگرم قند یا شکر و 20 کیلوگرم تفاله همچنان در قبال تحویل هر تن چغندرقند نیز به قوت خود باقی است.

به گزارش خبرنگاران، همزمان با آغاز فصل برداشت چغندر قند در استان خوزستان، چغندرکاران برای حمل و نقل این محصول به کارخانه ها بامشکل افزایش قیمت روبرو شده اند بطوری که کامیون داران نرخ های خود را بابت حمل هر تن چغندر قند 2 تا سه برابر افزایش داده اند که موجب نگرانی و ضرر فراوری کنندگان شده است.

همچنین برای یک مسافت 700 کیلومتری بابت حمل هر تن چغندرقند 160 هزارتومان دریافت می گردد.

چندی پیش وزارت جهاد کشاورزی در نامه ای به سازمان برنامه و بودجه کشور، افزایش یاری کرایه حمل چغندرقند به منظور تسریع ارسال این محصول به کارخانه های قند را خواهان شده بود.

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 5903

به "خبرنگاران قیمت خرید تضمینی چغندرقند افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قیمت خرید تضمینی چغندرقند افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید