خرید از این بازار می تواند به قیمت جانتان تمام گردد

به گزارش مجله سلو بلاگ، خرید با طعمی از هیجان و مرگ

همه ما عادت داریم خرید را با مولفه گشتن و صرف وقت و حوصله زیاد در مراکز خرید شیک و لوکس بشناسیم. اما آیا تابحال به خریدی که ممکن است به قیمت از دست رفتن جانتان تمام گردد فکر نموده اید؟ با خبرنگاران همراه شوید و درباره این بازار هیجان انگیز بیشتر بدانید:

خرید از این بازار می تواند به قیمت جانتان تمام گردد

درباره مائه کلونگ

شهر شلوغ و پر هیاهوی تایلند جایی است که همواره مبدا اتفاقات جالب و خاص برای هر گردشگر بوده است. در هر بار سفر به این شهر می بینید که بانکوک حرفی برای گفتن دارد و هیچ وقت خسته نماینده نخواهد بود. اما می خواهیم درباره خطرناک ترین بازارچه جهان که در این شهر قرار گرفته است صحبت کنیم.

نام این بازارچه مائه کلونگ است و در واقع چسبیده به خط راه آهن است. به این معنی است که در هنگام خرید، شما و بازارچه روی ریل قطار قرار دارید پس بهتر است وقتی قطار می آید کمی بجنبید و به گوشه ای پناه ببرید! فروشنده ها، سایه بان های خود را بر روی ریل قرار می دهند و وقتی قطار در حال رسیدن باشد، آن ها را برمی دارند و بعد از رفتن قطار دوباره همان آش و همان کاسه!

چه چیزی مائه کلونگ را تا این اندازه محبوب نموده است؟

تقریبا می توان گفت بهترین غذاهای دریایی در سرتاسر بانکوک را در این بازارچه می توانید پیدا کنید. اگر چه خرید از این بازارچه می تواند تجربه منحصر بفردی باشد، اما اگر به موقع خریدتان را تمام نکنید، این تجربه ، آخرین تجربه زندگی تان خواهد شد. به همین دلیل به این بازارچه، لقب خطرناک ترین بازار جهان را داده اند.

این بازارچه هر چیزی که ما از غذاهای تایلندی دوست داریم را در خود دارد. میوه، سبزیجات، انواع گوشت، غذاهای دریایی، لباس، گل و…

چطور به مائه کلونگ برویم؟

با رانندگی یک ساعته از جنوب غربی بانکوک می توانید به این بازارچه برسید. این بازارچه پایین خیابان و در ایستگاه ریلی مائه کلونگ قرار گرفته است.

شنیدن یا نشنیدن، مسئله این است!

دقیقا چند دقیقه قبل از اینکه قطار فرا برسد، زنگ آن از فاصله دور به گوش می رسد. و فروشندگان هم با زمانبندی دقیقی که دارند، فورا وسایل خود را از روی ریل به کناری می کشند و بعد از آن دوباره برپا می نمایند.

نکته جالب دیگری که درباره خرید از این بازار وجود دارد این است که شما جای زیادی برای عقب رفتن ندارید. حتی وسایل هم فقط به اندازیه ای به غقب کشیده می شوند که در هنگام رد شدن قطار، تکه تکه نشوند.

قبل از بازدید

اگر می خواهید به این بازار بروید تا عکس، ویدئو یا سلفی بگیرید، بهتر است چند نکته را از قبل به خاطرتان بسپارید

1-حتما با خودتان کرم ضد آفتاب و یک بطری آب ببرید. این بازار یک جهت مستقیم و یکه دارد و در بیشتر مواقع نه تنها سایبانی وجود ندارد بلکه هیچ بادی هم نمی وزد و هوا بسیار گرم می گردد.

2-اگرچه این قطار، قطار تندرویی نیست اما هیچگاه برای دریافت یک سلفی یا یک عکس به آن تکیه ندهید و خیلی به آن نزدیک نشوید، در غیر اینصورت صدمات جبران ناپذیری می بینید.

3- صبح ها و ظهرها بهترین زمان برای بازدید از این بازارچه هستند بنابراین سعی کنید حتما تا قبل از بعدازظهر خودتان را به آنجا برسانید.

منبع: tielandtothailand.com

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 8513

به "خرید از این بازار می تواند به قیمت جانتان تمام گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید از این بازار می تواند به قیمت جانتان تمام گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید