سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی: احتمال ابطال تمامی آرای انتخابات پارلمانی حوزه کابل وجود دارد

به گزارش مجله سلو بلاگ، سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان، ابطال تمامی آرای انتخابات پارلمانی حوزه کابل را محتمل دانست.

سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی: احتمال ابطال تمامی آرای انتخابات پارلمانی حوزه کابل وجود دارد

به گزارش ، علیرضا روحانی، سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان، ابطال تمامی آرای انتخابات پارلمانی حوزه کابل را محتمل دانست.

وی گفت: کمیسیون شکایات انتخاباتی بر اساس شکایات، شواهد و مدارکی که از جانب کمیسیون انتخابات، ناظران و شهروندان دریافت نموده، اتهام های تقلب را در سه دور مورد آنالیز قرار می دهد.

به گفته روحانی، آنالیز ابتدایی شکایات در روزهای آینده تکمیل می گردد و سپس روند استینافی شکایات شروع شده و در نهایت حکم نهایی کمیسیون شکایات در این پیوند صادر خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان احتمالات گوناگون از جمله، پذیرش یا ابطال انتخابات پارلمانی درحوزه کابل را بر اساس فیصله نهایی کمیسیون شکایات محتمل دانست.

قابل یادآوری است که پیش از این نیز کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان، تمامی آرای انتخابات پارلمانی حوزه کابل را باطل اعلام نموده بود، اما این اقدام از سوی کمیسیون انتخابات پذیرفته نشد و پایان سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری برای کاهش تنش میان دو کمیسیون انتخاباتی مداخله کرد و خواهان بازشماری آرای انتخاباتی کابل شد.

نتایج انتخابات پارلمانی کابل حدود یک ماه پیش اعلام شد اما با اعتراض شماری از نامزدان که نامشان در فهرست برندگان نبود روبرو گشت.

این نامزدها کمیسیون انتخابات را متهم به فساد و تقلب سازمان یافته نموده اند اما کمیسیون انتخابات همیشه این ادعاها را رد نموده است.

در روزهای اخیر اعتراضات انتخاباتی در کابل اوج گرفته و معترضان خواهان برگزاری مجدد انتخابات پارلمانی در کابل هستند.

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 2737

به "سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی: احتمال ابطال تمامی آرای انتخابات پارلمانی حوزه کابل وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی: احتمال ابطال تمامی آرای انتخابات پارلمانی حوزه کابل وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید