شهرهای قرمز و نارنجی جدید اعلام شد ، به کدام شهرها نباید سفر کرد؟

به گزارش مجله سلو بلاگ، با اعلام فهرست جدید شهرهای قرمز و نارنجی ، کسانی که با خودرو شخصی به این شهرها مسافرت نموده اند، 72 ساعت فرصت بازگشت به شهر خود دارند.

شهرهای قرمز و نارنجی جدید اعلام شد ، به کدام شهرها نباید سفر کرد؟

خبرنگاران -کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در اطلاعیه ای، فهرست جدید شهرهای قرمز و نارنجی را گفت؛ بر این اساس، مسافرانی که از قبل به شهرهای قرمز و نارنجی جدید سفر نموده اند، 72 ساعت فرصت بازگشت به شهر خود دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در اطلاعیه شماره 6 خود، به چند ممنوعیت اشاره نموده است که پیش از این اطلاع رسانی شده اند:

  • مسافرت از شهرهای قرمز به کلیه شهرهای کشور
  • مسافرت از شهرهای نارنجی به کلیه شهرهای کشور
  • ورود افراد غیر ساکن با خودروهای شخصی به شهرهای با شرایط نارنجی و قرمز
  • تردد شبانه از ساعت 21 الی 3 بامداد
  • مسافرت با وسائط نقلیه هوایی، ریلی و حمل و نقل عمومی بین شهرها تابع ضوابط اعلامی وزارت بهداشت است.

همانگونه که ستاد کرونا پیش تر اطلاع رسانی نموده بود، ممکن است در طول تعطیلات نوروز شرایط شهرها به نارنجی و قرمز تبدیل گردد و بر این اساس، بلافاصله ورود به این شهرها ممنوع می گردد.

شهرهای قرمز

شهرهای قرمز جدید شامل زرین دشت در استان فارس و خاتم در استان یزد هستند. شهرهای نارنجی جدید شامل خوانسار و لنجان در استان اصفهان، بوشهر در استان بوشهر، دماوند و فیروزکوه در استان تهران، داراب و مرودشت در استان فارس، بانه و سقز در استان کردستان، بروجرد در استان لرستان، دلیجان در استان مرکزی می شوند.

شهرهایی که پیش از این با شرایط قرمز و نارنجی معرفی شده بودند در همان شرایط قرار دارند و اکنون 12 شهر در شرایط قرمز و 39 شهر در شرایط نارنجی هستند. در نتیجه ورود به شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، دزفول، رامهرمز، شوش، شوشتر، کارون و گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل وجود شرایط قرمز و شهرهای سراب و عجب شیر در آذربایجان شرقی، ارومیه، چایپاره، ماکو، نقده در استان آذربایجان غربی، گلپایگان در استان اصفهان، امیدیه، اندیمشک، ایذه، باغ ملک، باوی، بهبهان، خرم شهر، دشت آزادگان، شادگان و مسجد سلیمان در استان خوزستان، دهلران در استان ایلام، دیلم، گناوه و کنگان در استان بوشهر، سامان در چهارمحال و بختیاری، ارسنجان و زرین دشت در استان فارس، دیوان دره در استان کردستان، پل دختر و دورود در استان لرستان، خمین در استان مرکزی، خمیر در استان هرمزگان، نهاوند در استان همدان و خاتم در استان یزد به دلیل وجود شرایط نارنجی ممنوع است.

ستاد کرونا اعلام نموده است کسانی که از قبل به شهرهای قرمز و نارنجی جدید سفر نموده اند، تنها 72 ساعت برای بازگشت به مبدأ خود فرصت خواهند داشت و در غیر این صورت در هر 24 ساعت یک بار در شهر قرمز مبلغ یک میلیون تومان و در هر 24 ساعت یکبار در شهر نارنجی 500 هزار تومان جریمه می شوند.

منبع :زومیت

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: بیت ران
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 30161

به "شهرهای قرمز و نارنجی جدید اعلام شد ، به کدام شهرها نباید سفر کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهای قرمز و نارنجی جدید اعلام شد ، به کدام شهرها نباید سفر کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید