طلسم تختی می شکند

به گزارش مجله سلو بلاگ، در آستانه نمایش فیلم سینمایی غلامرضا تختی به کارگردانی بهرام توکلی و تهیه کنندگی سعید ملکان، تیزر این فیلم رونمایی شد.

طلسم تختی می شکند

به گزارش خبرنگاران، تاکنون اطلاعان مبسوطی از سوی دست اندرکاران این پروژه درباره فیلم تختی منتشر نشده است اما آن طور که گفته می گردد روایتی است که از کودکی دنیا پهلوان تختی شروع می گردد و به بزرگسالی او نیز اشاره دارد.

فیلم غلامرضا تختی به کارگردانی بهرام توکلی و تهیه نمایندگی سعید ملکان، چهارشنبه 10 بهمن در اولین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر برای اهالی رسانه و منتقدان و در سینماهای مردمی نمایش داده می گردد.

علیرضا گودرزی ایفاگر نقش نوجوانی دنیا پهلوان تختی است و معصومه قاسمی پور اجرای نقش مادر غلامرضا تختی را بر عهده دارد.

آتیلا پسیانی، حمید رضا آذرنگ، پریوش نظریه، ستاره پسیانی، بهنوش طباطبایی، ماهور الوند، بانیپال شومون، مجتبی پیرزاده از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم غلامرضا تختیایفای نقش می نمایند.

اما در حالی فیلمی درباره غلامرضا تختی قرار است به نمایش دربیاید که در سال 75؛ 22 سال قبل زنده یاد علی حاتمی هنگامی که در جریان ساختن آخرین فیلم ناتمامش دنیا پهلوان تختی در بستر بیماری افتاده بود گفته بود: حالا مثل این که از این سینما هم باید بروم و یا به قول دیالوگ فیلم هایم طعمه دام و صید صیاد شدم، و یا می شوم و شاید این انتها عشق است و یا شروع راه و اگر مرگی هست هیچگاه چیز ترسناکی نیست

دنیا پهلوان تختی علی حاتمی درحالی همچنان نیمه تمام مانده است که بیش از پنجاه دقیقه از آن توسط علی حاتمی ساخته شده است و فیلمهای گرفته شده همچنان توسط مرتضی شایسته تهیه نماینده آن، نگهداری می گردد.

مرتضی شایسته تهیه نماینده و مسوول راهنمایی فیلم؛ ده سال پس از درگذشت حاتمی همچنان از آمادگی اش برای ادامه کار و ساخت فیلم دنیا پهلوان تختی خبر می داد که هیچ وقت به انتها نرسید.

وی به خبرنگاران گفته بود: به هر حال فرد مناسبی باشد که، اصالت و نوع فیلم سازی زنده یاد علی حاتمی را حفظ کند، ما این آمادگی را داریم که این فیلم را بسازیم، مهم سازنده اثر است.

در آن روزها از ناصر تقوایی به عنوان کارگردان که ادامه فیلم دنیا پهلوان تختی را خواهد ساخت نام برده می شد اما به گفته مرتضی شایسته؛ مسوولین وقت وزارت ارشاد مخالفت کردند و بعد قرار شد بهروز افخمی ادامه کار را بسازند و به آن متن اصلی وفادار باشند. اما او به کار مستقلی روی آورد و دنیا پهلوان تختی خودش را ساخت و تهیه نماینده نیز طرح را پذیرفت.

حال روایت دنیا پهلوان تختی را از نسل سوم سینمای ایران؛ بهرام توکلی خواهیم دید که در سابقه اش فیلم های چون تنگه ابوقریب، اینجا بدون من و... را دارد.

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 2545

به "طلسم تختی می شکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طلسم تختی می شکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید