ماجرای دست دوم بودن هواپیماهای جدید وارداتی

به گزارش مجله سلو بلاگ، خبرنگاران: مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: پس از تحریم های اخیر آمریکا، شرکت های معتبر هواپیمایی از جمله بوئینگ و ایرباس قراردادهای خود را لغو نموده یا به حالت تعلیق درآوردند و مواردی که درباره واردات هواپیما اعلام می گردد، مربوط به هواپیمای دست دوم است.

ماجرای دست دوم بودن هواپیماهای جدید وارداتی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، روز گذشته محمد اسلامی -وزیر راه و شهرسازی- اظهار داشت که سه فروند ایرباس جدید به ناوگان هوایی کشور اضافه خواهد شد و مسئله ای در زمینه تامین قطعات و مهندسی تعمیرات هواپیما نداریم.

مقصود اسعدی سامانی در این باره گفت: پس از تحریم های اخیر آمریکا، شرکت های معتبر هواپیمایی از جمله بوئینگ و ایرباس قراردادهای خود را لغو نموده یا به حالت تعلیق درآوردند و مواردی که درباره واردات هواپیما اعلام می گردد، مربوط به هواپیمای دست دوم است.

وی اضافه نمود: علیرغم فشارها و تحریم های اجرا شده شرکت های هواپیمایی داخلی در کوشش هستند تا نیازهای کشور را در این حوزه تامین نمایند و سختی های بسیاری در این زمینه وجود دارد.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آیا برای این نوع هواپیماها محدودیت سنی در نظر گرفته شده است یا خیر؟ گفت: شورای عالی هواپیمایی محدودیت های سنی برای واردات هواپیما دست دوم به ایرلاین ها ابلاغ نموده و آن اینکه نباید سن ناوگان وارد شده بیشتر از سال 1998 میلادی یعنی 20 سال باشد اما با توجه به شرایط کنونی که درآن قرار داریم، پیشنهاد می گردد تسهیلاتی برای شرکت های هواپیمایی در نظر گرفته گردد.

اسعدی سامانی اظهار کرد: هواپیماهایی که از نظر پروازهای اجرا شده شان قابلیت پرواز دارند، می توانند در ایران مورد استفاده قرار بگیرند و پیشنهاد می گردد از این منظر دستگاه های متولی سخت گیری چندانی نداشته باشند. به عنوان مثال هواپیمای مسافری که 10 سایکل پرواز انجام داده است و سن بالاتر از 20 سال دارد مسئله ای برای پرواز ندارد و بهتر است به آن اجازه واردات داده گردد.

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 11644

به "ماجرای دست دوم بودن هواپیماهای جدید وارداتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای دست دوم بودن هواپیماهای جدید وارداتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید