منابع عراقی: نخست وزیر عراق طی هفته جاری به تهران می رود

به گزارش مجله سلو بلاگ، منابع عراقی می گویند، نخست وزیر عراق پس از سفر اخیر به عربستان سعودی، میخواهد در هفته جاری به تهران نیز سفر کند.

منابع عراقی: نخست وزیر عراق طی هفته جاری به تهران می رود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک منبع که گفته می گردد از منابع نزدیک به نخست وزیر عراق است، امروز یکشنبه اطلاع داد که نخست وزیر قرار است طی هفته جاری به ایران سفر کند.

وبگاه خبری باس نیوز امروز نوشت: یک منبع نزدیک به عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق به ما گفت که عبدالمهدی طی هفته جاری برای طرح ابتکار بغداد با هدف آرام کردن وضعیت بین عربستان و ایران به تهران سفر خواهد نمود.

به گفته این منبع یا منابع که این سایت عراقی هویت آنان را فاش نکرد، عبدالمهدی طرح ابتکار خود را در سفری که اخیرا به عربستان سعودی مطرح نموده بود، در تهران را نیز مطرح خواهد نمود.

عبدالمهدی چهارشنبه گذشته در سفری چند ساعته به عربستان سعودی رفت و با شاه و ولی عهد او دیدار کرد.

طبق این گزارش، قرار بوده که عبدالمهدی زودتر به تهران سفر کند اما سفر خود را به دلیل حضور حسن روحانی در نیویورک به دلیل برگزاری جلسات سالانه مجمع عمومی سازمان ملل به تأخیر انداخته است.

سه شنبه گذشته (یک روز قبل از سفر عبدالمهدی به عربستان) نخست وزیری عراق در بیانیه ای خاطرنشان کرد که سفر به ریاض ابرای آنالیز روابط دو کشور برادر و وضعیت منطقه ای و تلا ش های برای آرام کردن [اوضاع] و [تشریح] موضع ثابت عراق برای ایفای نقشی مثبت در دور کردن خطر تنش ها، کشمکش ها و برقراری بهترین روابط با همه کشورهای همسایه، برادر و دوست، انجام می گردد.

همان روز شبکه المیادین از وساطت نخست وزیر عراق میان ریاض و تهران اطلاع داد و روزنامه الاخبار لبنان نیز خاطرنشان کرد که او حامل پیامی در مورد طرح صلحـی است که اخیرا مقامات یمنی در صنعاء خاطرنشان کردند. همچنین وبگاه خبری بغداد الیوم نیز خاطرنشان کرد که عبدالمهدی در این سفر قرار است میان تهران و ریاض، وساطت کند (جزئیات بیشتر).

ص

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 8876

به "منابع عراقی: نخست وزیر عراق طی هفته جاری به تهران می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منابع عراقی: نخست وزیر عراق طی هفته جاری به تهران می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید