منطقه ریوی قابلیت تبدیل شدن به منطقه بارز گردشگری را دارد

به گزارش مجله سلو بلاگ، کارشناس پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی فرهنگی کشور گفت: تپه باستانی ریوی به عنوان یک شهر هخامنشی، قابلیت های بسیاری برای تبدیل شدن به منطقه بارز گردشگری را دارد.

منطقه ریوی قابلیت تبدیل شدن به منطقه بارز گردشگری را دارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، فتح الله نیازی کارشناس حفاظت و مرمت پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی- فرهنگی در جلسه شورای فنی و ارائه طرح ساماندهی و حفاظت سایت موزه تپه تاریخی ریوی اظهار کرد: تمایل و نگرش نسل جدید نسبت به گذشته کشور و نیز تاریخ هخامنشی این پتانسیل را به وجود می آورد تا ریوی در آینده گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب کند.

او با بیان اینکه همدلی شکل گرفته در خصوص تحقق این هدف برای تپه باستانی ریوی در استان خراسان شمالی قابل توجه است، بیان کرد: منطقه ریوی از نظر تاریخی و همزیستی دوره ای در منطقه شمال شرق کشور اهمیت و ارزش ویژه ای دارد.

او بر ضرورت شکل گیریNGO ها به منظور یاری بیشتر به نهادهای دولتی و توسعه گردشگری در ریوی تاکید نمود و گفت: باید از پتانسیل های مردم روستای نجف و شهر مانه و سملقان در این زمینه بیشتر استفاده گردد.

کارشناس حفاظت و مرمت پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی- فرهنگی کشور اضافه کرد: تا عید نوروز زمان زیادی برای برنامه ریزی و ایجاد زیرساخت های جذب گردشگر باقی نمانده است و باید از این فرصت نهایت استفاده جهت معرفی این منطقه تاریخی انجام گردد.

نیازی با اشاره به اینکه روشنگری و اقدامات مسئولان شهری و استانی در خصوص منطقه تاریخی ریوی قابل ستایش است، توضیح داد: باید هرچه سریع تر برخی شاخصه ها از جمله راه دسترسی، شن ریزی مسیر، خارج کردن نخاله ها از محوطه و... را فراهم کرد.

او اظهار کرد: ریوی با پتانسیل هایی که دارد در آینده به نقطه روشن گردشگری کشور تبدیل خواهد شد و باید مردم منطقه را نیز با پتانسیل های درآمدی آن آشنا کنیم تا با همفکری و شکل گیری مجموعه این اقدامات، شاهد اتفاقات خوبی در سایت باستانی ریوی باشیم.

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 1619

به "منطقه ریوی قابلیت تبدیل شدن به منطقه بارز گردشگری را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه ریوی قابلیت تبدیل شدن به منطقه بارز گردشگری را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید