نخست وزیر جدید تونس: کابینه شفاف و کارامدی تشکیل خواهم داد

به گزارش مجله سلو بلاگ، نخست وزیر جدید تونس از تشکیل کابینه شفاف و کارامد و به دور از منافع حزبی خبر داد.

نخست وزیر جدید تونس: کابینه شفاف و کارامدی تشکیل خواهم داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تونسی الصباح، رئیس جمهور تونس طی مراسمی که در کاخ قرطاچ (کارتاژ) برگزار شد، حبیب الجملی را مامور تشکیل دولت جدید این کشور کرد.

در این مراسم نخست وزیر جدید تونس گفت: وزیران کابینه با هرگرایش سیاسی که داشته باشند بر اساس توانمندی و شایستگی شان انتخاب خواهند شد. این دولت کارامد خواهد بود و در راستای تحقق اراده مردم گام خواهد برداشت.

الجملی درباره برنامه کاری دولت جدید تونس گفت: تلاش خواهیم کرد که برنامه کاری مشترکی تهیه و تدوین کنیم، بدون اینکه منافع هیچ حزبی در آن لحاظ شود.

وی افزود: بر اساس دستور ریاست جمهوری در تدوین برنامه کاری دولت از همکاری و همفکری تشکلات ملی، نهادهای مردم سالار و احزاب و گروه های سیاسی استفاده خواهیم کرد.

قیس سعید رئیس جدید تونس بارها بر تشکیل یک دولت فن سالار و به دور سهم خواهی احزاب سیاسی تاکید کرده است.

طبق قانون اساسی تونس، نخست وزیر جدید این کشور مکلف است طی یک ماه کابینه خود را تشکیل داده و اعضای هیئت دولت را به مجلس معرفی کند و برنامه کاری دولت را به آن ارائه دهد. اعضای هیئت دولت باید رای اعتماد اکثریت نمایندگان قانونگذاری تونس را کسب کند.

بر اساس قانون تونس یک رئیس جمهور مکلف است یک هفته پس از اعلام نهای نتایج انتخابات مجلسی بزرگ ترین حزب یا ائتلاف سیاسی مجلس جدید را مامور تشکیل دولت کند. قیس سعید حزب اسلامگرای النهضه را مامور تشکیل دولت جدید تونس کرد و راشد الغنوشی رهبراین حزب با حضور در کاخ ریاست جمهوری حبیب الجملی را به عنوان نامزد این حزب برای نخست وریری معرفی کرد.

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 10745

به "نخست وزیر جدید تونس: کابینه شفاف و کارامدی تشکیل خواهم داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر جدید تونس: کابینه شفاف و کارامدی تشکیل خواهم داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید