نگرانی پمپئو از انقضای تحریم تسلیحاتی ایران

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگاران، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر مدعی شد: اگر امروز درباره رفتار ایران نگرانید، تصور کنید ایران در آینده چه کارهایی را با موشک های پیشرفته خود، پهپادها، تانک ها و جنگنده ها خواهد نمود.

نگرانی پمپئو از انقضای تحریم تسلیحاتی ایران

پمپئو در ادامه از شورای امنیت خواسته است تا بار دیگر تحریم تسلیحاتی علیه ایران را اعمال کند.

این ادعاهای پمپئو پس از اظهارات دیگری عنوان شده که او در آن نگرانی عمیق خود را از سرانجام تحریم های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران عنوان نموده است.

در این ارتباط پمپئو مدعی شده: با استناد به توافق ناقص هسته ای ایران، تحریم های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران تا یک سال دیگر به سرانجام می رسد. در این صورت کشورهایی مانند روسیه و چین می توانند تسلیحات پیچیده و پیشرفته را به ایران بفروشند. همچنین ایران خواهد توانست که آزادانه تسلیحات خود را به هرکسی که می خواهد بفروشد و این شرایط یک رقابت تسلیحاتی جدید را در خاورمیانه شروع خواهد نمود.

گفتنی است که یکی از بندهای مربوط به توافق هسته ای که در سال 2015 میلادی بین ایران و 5 کشور یعنی روسیه، چین، آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان به امضا رسید، مربوط به بحث سرانجام تحریم های تسلیحاتی ایران بود.

از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز ایران تحت شدیدترین تحریم های تسلیحاتی رسمی و غیر رسمی از طرف اکثر کشورهای دنیا خصوصا دول غربی بوده است و در جریان توافق هسته ای قرار شد که بعد از تاریخ 18 اکتبر 2020 میلادی برابر با 27 مهر 1399 هجری شمسی تحریم های تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران در بحث واردات و صادرات تسلیحات برطرف گردد.

با این حال از زمان روی کار آمدن ترامپ در کاخ سفید و خروج این کشور از توافق برجام، شاهد به کار بردن فشار حداکثری واشنگتن علیه ایران در ابعاد مختلف مالی، سیاسی ونظامی هستیم و با وجود امضای برجام و تعهد کشورهای امضانماینده، اما آمریکا نمی خواهد صنایع نظامی ایران بیش از گذشته توسعه و تحول پیدا نمایند و لذا از هم اکنون نگران سرانجام زمان تحریم ها تسلیحاتی علیه ایران است.

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 9684

به "نگرانی پمپئو از انقضای تحریم تسلیحاتی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی پمپئو از انقضای تحریم تسلیحاتی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید