هشدار اف بی آی در مورد افزایش جرائم سایبری در آمریکا

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از یاهونیوز، تنوع روش های مورد استفاده هکرها برای فریب کاربران اینترنت و سرقت پول از آنها نیز به یکی از عوامل نگرانی اف بی آی مبدل شده است.

هشدار اف بی آی در مورد افزایش جرائم سایبری در آمریکا

ارسال ایمیل های فریبنده برای افراد با ظاهر و سربرگ هایی مشابه با ظاهر و سربرگ های رسمی مورد استفاده بانک ها،موسسات مالی و اعتباری و نهادهای دولتی از جمله روش های محبوب مورد استفاده کلاهبرداران آنلاین است.

هکرها همچنین با نفوذ به گوشی ها و رایانه های افراد و زیرنظر دریافت ارتباطات و تعاملات مالی آنها در زمان مناسب ایمیل های فریبنده خود را برای افراد قربانی ارسال کرده و از آنها درخواست می کنند برای پرداخت قسط وام، ودیعه مسکن و غیره اقدام کنند و با طراحی صفحات فریبنده اینترنتی که متعلق به خود هکرهاست، برای خالی کردن حساب های بانکی افراد اقدام می کنند.

بررسی های موسسه ملی بیمه WFG نشان می دهد، در سال 2015 استراق سمع های اینترنتی موجب سرقت مجموعا 250 میلیون دلار در آمریکا شد، اما این رقم در سال 2019 از مرز 1.5میلیارد دلار گذشت.

اف بی آی برای کاهش این مشکل خواستار همکاری بیشتر قربانیان، مقامات قضایی و پلیس شده است. بررسی های اف بی آی نشان می دهد تنها در ایالت اورگان آمریکا در بازه زمانی اول ژانویه تا 30 سپتامبر سال جاری میلادی 24میلیون دلار جرم و جنایت مرتبط با سواستفاده های رایانه ای اجرا شده، این در حالی است که کل این رقم در سرتاسر سال 2018 از 23.5 میلیون دلار فراتر نرفته است.

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 10516

به "هشدار اف بی آی در مورد افزایش جرائم سایبری در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار اف بی آی در مورد افزایش جرائم سایبری در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید