واگذاری سرخابی ها با مصوبه مجلس به تعویق افتاده است

به گزارش مجله سلو بلاگ، محمدرضا داورزنی در حاشیه سفر به قزوین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگاران در مورد تاخیر ایجاد شده در واگذاری تیم های استقلال و پیروزی به بخش خصوصی اظهارداشت: با توجه به عزم جدی وزارت ورزش واگذاری تیم های پرسپولیس و استقلال در دستور کار قرار گرفته است و انجام آن بدرستی در حال انجام بود و کار داشت درست می شد که مجلس مصوبه ای را گذراند که شرایط واگذاری را تغییر داد.

واگذاری سرخابی ها با مصوبه مجلس به تعویق افتاده است

معاون توسعه ورزش همگانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان بیان نمود: در شرایطی که قرار بود واگذاری به وسیله سازمان خصوصی سازی به مزایده گذاشته گردد و ما هم عزم جدی در انجام آن داشتیم با این تغییر روش، موانعی ایجاد شد و کار به تاخیر افتاد.

داورزنی توضیح داد: در مصوبه مجلس گفته شده باید شما 5 درصد سهام را در بازار بورس بدهید و کشف قیمت و بلوک بندی کنید که با این روش دیگر سازمان بورس نمی تواند دو باشگاهی که قرار است برندش فروخته گردد را این گونه واگذار کند لذا از مجلس و دولت درخواست نموده ایم تا مصوبه مجلس اصلاح گردد.

وی گفت: اگر نحوه واگذاری به شرایط قبلی بازگردد و سازمان خصوصی سازی متولی این کار باشد می توان به اجرای این کار امیدوار شد که در این راه باید به روش معمول یعنی در گام اول مزایده برگزار گردد و اگر نتیجه ای حاصل نشد در گام دوم و در مذاکره بعدی بتوان این دو باشگاه را به افراد حقیقی و حقوقی واگذار کرد.

داورزنی افزود: اعتقاد داریم حتی یک درصد هم از سهم باشگاهها نباید دست دولت باشد و همه آن ضروری است واگذار گردد.

فراوری وسایل ورزشی در داخل حمایت می گردد، فعالیت 25 هزار باشگاه ورزشی

معاون توسعه ورزش همگانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاران در مورد کاهش واردات وسایل ورزشی و حمایت از فراوریات داخلی یادآورشد: یکی از برنامه های جدی وزارت ورزش حمایت از فراورینمایندگان داخلی است تا بتوان بسیاری از احتیاجهای ورزشی خود را در داخل تامین کرد.

وی اظهارداشت: در حال حاضر بیش از 25 هزار باشگاه ورزشی در کشور دایر شده و حدود 3 میلیون ورزشکار در آنها فعالیت می نمایند که ما با یک بازار با بیش از سه میلیون مصرف نماینده روبرو هستیم که به صورت مستمر به وسایل ورزشی احتیاج دارند که این آمار بدون احتساب میلیونها نفری است که در ورزشهای همگانی و عمومی و یا به صورت غیر رسمی فعالیت دارند.

داورزنی توضیح داد: خوشبینانه می توان اذعان کرد شاید 40 میلیون نفر به روش های مختلف مصرف نماینده وسایل ورزشی باشند که عمده آن الان از خارج وارد می گردد و ما می توانیم بخشی از آن را در داخل فراوری و تامین کنیم.

6 هزار میلیارد تومان ارزش وسایل ورزشی باشگاههای کشور

معاون توسعه ورزش همگانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: ارزش تجهیزات ورزشی باشگاههای کشور بدون احتساب سالن ها و مکانهای ورزشی حدود 5 تا 6 هزار میلیارد تومان است که بخشی از آنها در طول زمان احتیاجمند نوسازی و بازسازی و نصب مجدد است که اگر بتوانیم بخشی از آن را در داخل فراوری کنیم ارزش افزوده و اشتغال و درآمد مالی بالایی را ایجاد خواهیم کرد.

داورزنی اظهارداشت: مصرف وسایل ورزشی تقریبا مستمر و همیشگی است که در حال حاضر این احتیاج عملا ازکشورهای اروپایی، چین و ترکیه تامین می گردد که در شرایط فعلی منطقی است این احتیاج در داخل تامین گردد.

وی بیان نمود: البته چند سالی است فراوری نماینده های داخلی هم در این عرصه بسیار فعال شده اند و در برندینگ هم کار می نمایند و چند فراورینماینده شاخص داریم که قادر به رقابت با خارجی ها هستند و ما هم به طور جدی از آنها حمایت می کنیم.

داورزنی گفت: برای ما افتخار است که ورزشکار ایرانی با لباس فراوری داخل وارد استادیوم ها بویژه میادین بین المللی ورزشی گردد و تجهیزات ایرانی در سالنهای ورزشی جایگزین تجهیزات خارجی گردد اما باید هم کیفیت کالاها بالا برود و هم فرهنگ سازی کنیم تا گرایش به مصرف داخلی بیشتر گردد.

وی بیان نمود: البته این نگاه که همه اجناس خارجی خوب و کیفیت بالایی دارد درست نیست و ما باید کوشش کنیم تا کیفیت فراوریات وسایل ورزشی ایرانی هم بالا برود تا بتوانیم در بازارهای جهانی رقابت پذیر باشیم.

معاون وزیر ورزش بیان نمود: در عصر کنونی با استفاده از نانو تکنولوژی در فراوری وسایل ورزشی کیفیت ها بسیار بالا رفته و کف پوش هایی که در سالن ها استفاده می گردد و سایر وسایل حوزه ورزش از ویژگی های خاصی برخوردار است و می تواند مورد استقبال ورزشکاران قرار گیرد.

داورزنی اظهارداشت: در حال حاضر معاونت فناوری ریاست جمهور از فراوریات دانش بنیان حمایت می نماید و اگر بتوانیم متقاضیان را به سمت استفاده از دانش نانو در فراوری محصولات ورزشی راهنمایی کنیم تا فراوری جایگاه، چمن، توپ و راکت و البسه ورزشی با استانداردهای جهانی باشد می توانیم احتیاجهای خود را در داخل تامین نموده و از خروج ارز جلوگیری نموده و به اشتغال و اقتصاد کشور هم یاری کنیم.

برای بازگشت به والیبال دارم فکر می کنم

داورزنی در مورد بازگشت به فدراسیون والیبال هم گفت: دارم فکر می کنم و بزودی برای بازگشت به والیبال تصمیم نهایی را خواهم گرفت.

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 6820

به "واگذاری سرخابی ها با مصوبه مجلس به تعویق افتاده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری سرخابی ها با مصوبه مجلس به تعویق افتاده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید