کسب مدال توسط نوجوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا

به گزارش مجله سلو بلاگ، خبرنگاران: کاراته کاهای کشورمان در بخش کومیته به 2 مدال طلا و یک نقره چهاردهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در کوالالامپور مالزی دست یافتند.

کسب مدال توسط نوجوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا

به گزارش خبرنگاران و به نقل ازسایت فدراسیون کاراته، چهاردهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در رده های سنی نوجوانان، جوانان و زیر 21 سال از صبح امروز با حضور 370 کاراته کا از 29 کشور در سالن بدمینتون مالزی آغاز شد و کاراته کاهای بخش کومیته رده سنی نوجوانان به روی تاتامی رفتند که در وزن 70-کیلوگرم، امین ساکت با پشت سرگذاشتن تمامی رقبا مدال طلا را بر گردن آویخت.

ساکت ابتدا نماینده هنگ کنگ را با نتیجه 8 بر صفر شکست دهد. او در ادامه پیروز شد کاراته کایی از اندونزی را 6 بر صفر مغلوب کند و در گام سوم حریفی از کویت را 6 بر 4 برد و در فینال پیروز شد کاراته کای ژاپنی را 4 بر 3 شکست دهد.

در وزن 70+کیلوگرم هم حمید رضا نجاتی پس از یک دور استراحت، دور دوم نماینده چین را 8 بر صفر برد، سپس مقابل قزاقستان به برتری 11 بر 7 رسید و در فینال پیروز به شکست دادن حریف اردنی با نتیجه 4 بر صفر شد و مدال طلا را از آن خود کرد.

در وزن 57-کیلوگرم، میثم جمالی پور حریف تایلندی را 3 بر یک برد، در دومین دیدار با نتیجه 7 بر 2 مقابل نماینده کویت به برتری رسید، در گام سوم کاراته کای قزاقستانی را 5 بر صفر پشت سر گذاشت و به فینال رسید. در فینال مقابل نماینده ژاپن در حالی که در وقت قانونی مبارزه نتیجه تساوی 6 بر 6 بدست آمده بود با رای داوران بازنده اعلام شد تا صاحب مدال نقره شود.

همچنین در وزن 63- کیلوگرم پسران، مجتبی محمدی پس از پیروزی برابر نماینده سنگاپور با نتیجه 2 بر صفر، در دیدار دوم مقابل حریف کویتی 2 بر یک بازنده شد و با راهیابی حریفش به دیدار پایانی، او هم در جدول شانس مجدد به رقابت ادامه داد. محمدی در این گروه نماینده کره جنوبی را 8 بر یک برد و در ادامه با نتیجه 2 بر یک مغلوب کاراته کای ژاپنی شد و به مدال نرسید.

در وزن 52-کیلوگرم، یحیی شهگل ابتدا حریفی از کره جنوبی را 2 بر صفر برد، در مبارزه دوم برابر حریف ژاپنی قرار گرفت و پس از تساوی در وقت قانونی مبارزه داوران رای به پیروزی حریف دادند و شهگل در جدول شانس مجدد به مبارزاتش ادامه داد. او در این گروه با نتیجه 3 بر صفر مغلوب حریف قزاقستانی شد و دستش از مدال خالی ماند

همچنین در نخستین روز این رقابت ها و رده های سنی نوجوانان، جوانان و زیر 21 سال، تیم نوجوانان دختر در وزن 47- کیلوگرم توسط سارا بهمنیار و در وزن 54-کیلوگرم توسط شقایق واحدی به 2مدال طلا دست یافت. مینا یوسفی هم در وزن 54+ کیلوگرم به مدال برنز رسید.

بهمنیار برای کسب مدال طلا ابتدا حریفی از هند را 4 بر صفر برد، در دومین مبارزه چین تایپه را 3 بر 2 مغلوب کرد، سپس مقابل حریف تایلندی 8 بر صفر پیروز شد و در فینال پیروز شد نماینده ژاپن را 2 بر یک شکست دهد.

در وزن 54-کیلوگرم هم شقایق واحدی ابتدا کاراته کای هندی را 8 بر صفر برد، در مبارزه دوم مقابل نماینده اندونزی 6 بر صفر برنده تاتامی شد و در فینال هم برابر کاراته کای ژاپنی 4 بر صفر به برتری رسید و مدال طلا را از آن خود کرد.

در وزن 54+کیلوگرم مینا یوسفی ابتدا پیروز شد با نتیجه 4 بر صفر برابرنماینده مالزی پیروز شود، در مبارزه دوم حریف چینی را با نتیجه 4 بر صفر از پیش رو برداشت، درمبارزه سوم مقابل حریف ژاپنی پس از تساوی در وقت قانونی مبارزه با رای داوران بازنده اعلام شد تا در جدول شانس مجدد به مبارزاتش ادامه دهد. یوسفی در این گروه نماینده قزاقستان را یک بر صفر برد و به برنز رسید.

در بخش کاتا در رده سنی نوجوانان، فاطمه صادقی در مبارزه نخست مقابل حریف ویتنامی 3 بر 2 نتیجه را واگذار کرد تا در جدول شانس مجدد به مبارزاتش ادامه دهد. در این گروه صادقی ابتدا کاتارویی از تایلند را 4 بر یک شکشت داد و سپس مقابل حریفی از اندونزی 3 بر 2 پیروز شد و مدال برنز را بر گردن آویخت.

در رده سنی جوانان هم آرزو نعمتی پور ابتدا حریف هندی را با 5 پرچم برد و در دومین مبارزه پیروز شد نماینده تایلند را 4 بر یک شکست دهد و راهی فینال شد. نعمتی پور در فینال مقابل حریف ژاپنی با 5 پرچم بازنده شد و صاحب مدال نقره این دوره از رقابت ها شد.

در بخش پسران و در کاتای انفرادی نوجوانان علیرضا خدیری ابتدا با نتیجه 5 بر صفر نماینده کویت را شکست داد، در دومین دیدار مقابل حریف ژاپنی 4 بر یک نتیجه را واگذار کرد و در جدول شانس مجدد هم با نتیجه 5 بر صفر مغلوب کاتاروی کشور میزبان شد و دستش از رسیدن به مدال خالی ماند.

مهدی امامی در کاتای انفرادی جوانان در نخستین مبارزه با 5 پرچم مغلوب کاتاروی ژاپنی شد و در ادامه در جدول شانس مجدد از حریف مالزی 3 بر 2 باخت تا از رسیدن به مدال باز ماند.

همچنین در مراسم افتتاحیه این رقابت ها آنتونیو اسپینوز رئیس فدراسیون جهانی کاراته حضور داشت. در این مراسم تیم های شرکت کننده در این دوره از رقابت ها رژه رفتند و به دلیل جنایات رژیم اشغالگر قدس در غزه و به احترام شهدا ورزشکارانه حاضر در محل برگزاری رقابت ها یک دقیقه سکوت کردند.

انتخاب پیام،

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 10277

به "کسب مدال توسط نوجوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب مدال توسط نوجوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید