10 خبر خوب در مورد پیشگیری و درمان کرونا ویروس کووید 19 که امیدوارمان می کنند

به گزارش مجله سلو بلاگ، این روزها به جرات می توان گفت که 99 درصد اخبار در دنیای واقعی و شبکه های اجتماعی حول محور ویروس کرونا کووید 19 می چرخد. بعد از انتشار این ویروس جدید از خانواده کرونا ویروس ها در شهر ووهان چین و باز شدن پای آن به سایر کشورهای دنیا و از جمله ایران ترس و وحشت مجامع عمومی را فرا گرفت. دلیل این امر انتشار سریع و سطح بالای واگیردار بودن این ویروس بود که اسم آن را به مراتب بیشتر از ویروس خطرناک تری مثل آنفولانزا بر سر زبان ها انداخت. اگر چه میزان مرگ و میر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا کووید 19 فقط 2% است اما به خاطر ساده بودن سرعت انتقال و شیوع آن به نظر چهره ترسناک تری نسبت به آنفولانزا از خودش به ما نشان داده است. در روزهای گذشته 10 خبر خوب در مورد کرونا ویروس کووید 19 امیدها را بیش از پیش در دل مردم دنیا زنده نگه داشته است. اگر چه در شرایط فعلی بهترین راه چاره رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و ماندن در خانه به جز در مواقع ضرورت برای پیشگیری از ابتلا به علائم کرونا ویروس است اما بد نیست این 10 خبر خوب در مورد درمان کرونا ویروس کووید 19 را هم از سایت در مجله خبرنگاران بخوانید.

10 خبر خوب در مورد پیشگیری و درمان کرونا ویروس کووید 19 که امیدوارمان می کنند

10 خبر خوب در مورد پیشگیری و درمان کرونا ویروس کووید 19

1- کرونا ویروس کووید 19 را خیلی زود شناختیم

اهمیت این امر زمانی روشن می شود که بدانیم ویروس ایدز بعد از 10 سال شناخته شد اما دانشمندان توانستند در کمتر از یک ماه ویروس کرونا کووید 19 را بشناسند.

2- می دانیم چطور کرونا کووید 19 را تشخیص بدهیم

در تاریخ 13 ژانویه 2020 کیت آزمایش تشخیص بیماری کرونا آماده شد و در اختیار تمام کشورهای دنیا قرار گرفت. با استفاده از این کیت بیماری کرونا در هفت ساعت قابل تشخیص و اعلام است. اگر چه در حال حاضر در ایران این زمان حدود 24 الی 72 ساعت طول می کشد.

3- اوضاع در چین تحت کنترل است

کشور چین به مرکزیت استان هووی و شهر ووهان مرکز شیوع و انتشار کرونا ویروس کووید 19 بود. اما در حال حاضر اوضاع در چین تحت کنترل درآمده است و نمودارها حاکی از کاهش فرایند رشد بیماری هستند. البته این کاهش رشد بیماری مدیون نظم پذیری مردم چین و گوش سپردن به توصیه های پزشکی، قرنطینه خانگی و پرهیز از حضور در اجتماعات بوده است.

4- میزان مرگ و میر بالا نیست

حدود 80 درصد از افرادی که دچار علائم بیماری کرونا ویروس کووید 19 می شوند به صورت یک سرماخوردگی خفیف آن را بروز می دهند و اغلب با ماندن در خانه و خود قرنطینگی درمان می شوند. در این میان شرایط 17 درصد رو به وخامت می گذارد و حدود 2 الی 3% هم ویروس منجر به مرگ در افراد می شود. این میزان مرگ و میر را با انواع دیگر کرونا ویروس یعنی سارس با میزان مرگ و میر 10 درصد و مرس با میزان 35 درصد مرگ مقایسه کنید.

5- تعداد زیادی از افراد مبتلا بهبود پیدا می کنند

خبر خوب این است که اگر مشکل نقص ایمنی، بیماری های زمینه ای مثل دیابت کنترل نشده و فشار خون بالا و امراضی مثل سرطان یا بیماری حاد ریه نداشته باشید حتی در صورت ابتلا به کرونا ویروس بهبود پیدا می کنید. سایر افراد حتی سالمندانی با داشتن مسائل زمینه ای و بیماری های خاص گفته شده هم تا حد زیادی بیماری را شکست داده اند.

6- بچه ها به صورت خفیف مبتلا می شوند

ظاهرا کرونا ویروس کووید 19 دوست بچه هاست. تعدادی از بچه های که به این بیماری مبتلا شده اند تحت درمان قرار گرفته و بهبود پیدا کرده اند. خوشبختانه تا این لحظه آماری از فوت بچه ها بر اثر ابتلا به علائم کرونا کووید 19 گزارش نشده است.

7- ویروس به آسانی غیر فعال می شود

ویروس کرونا کووید 19 علیرغم سمج بودنش به راحتی هم غیر فعال می شود. اگر روزانه به صورت مکرر هر بار به مدت 20 الی 30 ثانیه دست ها را با آب و صابون بشورید (حتی اگر کثیفی و آلودگی قابل مشاهده نباشد)، در صورت نبودن آب و صابون با الکل 70 درصد یا ژل ضدعفونی تمیز کنید و سطوح را هم با کلر نیم درصد (طرز تهیه آن را در اینجا گفته ایم) یا الکل 70 درصد ضدعفونی کنید ویروس را به آسانی می توانید غیر فعال کنید.

8- انتشار 164 مقاله علمی در عرض 2 ماه

در عرض دو ماه از انتشار این ویروس 164 مقاله علمی در مورد آن منتشر شده است که یک رکورد در نوع خودش محسوب می شود.

9- 8 نمونه واکسن اولیه در حال آزمایش

تا این لحظه 8 نمونه واکسن اولیه برای درمان کووید 19 تولید شده و در دست بررسی هستند. اما باز هم باید محتاطانه در مورد این ویروس برخورد کرد چون هر واکسن برای این که به مرحله تولید و توزیع برسد باید 3 الی 4 فاز را بگذراند که این مرحله در خوشبینانه ترین حالت 12 الی 18 ماه به طول می انجامد.

10- 80 آزمایش بالینی در دست بررسی

تا این لحظه بیش از 80 آزمایش بالینی در مورد آنتی ویروس های کووید 19 در دست بررسی هستند و امیدواری دانشمندان برای کشف آنتی ویروس کرونا کووید 19 بیشتر از همیشه است.

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: افق کوروش
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 13686

به "10 خبر خوب در مورد پیشگیری و درمان کرونا ویروس کووید 19 که امیدوارمان می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 خبر خوب در مورد پیشگیری و درمان کرونا ویروس کووید 19 که امیدوارمان می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید