3 خط تولید محصولات پروبیوتیک تا انتها سال در پارک پردیس افتتاح می شود

به گزارش مجله سلو بلاگ، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تا انتها سال سه خط تولید دیگر در حوزه تولید دارو های پروبیوتیک در پارک علم و فناوری پردیس افتتاح خواهد شد.

3 خط تولید محصولات پروبیوتیک تا انتها سال در پارک پردیس افتتاح می شود

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم رونمایی از چهار داروی پروبیوتیک که در پارک علم و فناوری پردیس تولید شده اند، اظهار کرد: اتفاقاتی که در صنعت دارویی کشور افتاده و تولیدات دارویی امروز در حوزه های مختلف، مدیون سازمان غذا و دارو است.

ستاری ادامه داد: اگر در هر وزارتخانه ای مثل وزارت بهداشت یک سازمان غذا و دارو داشتیم مسائل کمتر بود؛ یک محقق پس از تولید یک محصول به راحتی می توانست با مراجعه به سازمان متبوع خود در آن وزارتخانه استاندارد های لازم را اخذ کند و درگیر کاغذبازی نمی شد.

ستاری شرح داد: در حال حاضر 98 درصد کل دارو های مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود، حال تصور کنید قرار بود برای هر قلم دارو تولیدکننده مجبور می شد استاندارد های بین المللی آن را شخصا بگیرد که در این صورت سال ها زمان می برد تا یک دارو تولید شود.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه لازم است در حوزه دارو فعالیت خود را توسعه دهیم، گفت: ما باید در بازار راه خود را به همین شکل ادامه دهیم و شتاب دهنده ها به این روند کمک می کنند.

وی با بیان اینکه ما در تولید دارو های انسانی مشکل زیادی نداریم، خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز در بحث واردات محصولات پروبیوتیک خصوصا در حوزه دام و طیور و بخش لبنیات وابستگی زیادی داریم و این حوزه بسیار بکر است و به راحتی می توان در این بخش کار کرد خصوصا اگر صنایع غذایی وارد عرصه کار شود.

ستاری قول داد تا سرانجام سال سه خط تولید دیگر در حوزه تولید دارو های پروبیوتیک در پارک علم و فناوری پردیس افتتاح خواهد شد.

23 هزار میلیارد تومان هزینه مصرف دارو در سال 97 بوده است

ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت نیز در این مراسم اظهار کرد: ایران یک درصد از جمعیت کل جهان را تشکیل می دهد و این یعنی توانایی انجام بسکمک از کار ها را دارد و در عمل هم ثابت کرده ایم که می توانیم دستاورد های مطلوبی در حوزه دارو داشته باشیم.

حریرچی ادامه داد: شرکت ها و افرادی که در حوزه دارو فعال هستند براساس اعلام سازمان جهانی غذا و دارو باید چهار هدف مشخص افزایش سلامت مردم، محافظت از مردم در برابر مخاطرات و بیماری ها، افزایش رضایت مردم و کارایی را محور اصلی قرار دهند و هر کاری که می کنند با این چهار هدف سنجیده شود. سال 1397 نزدیک به 23 هزار میلیارد تومان هزینه مصرف دارو در کشور بوده که معادل 17 درصد از کل هزینه سلامت است.

معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در نظام سلامت هزینه های درمان را تا 32 درصد سعی کردیم کاهش دهیم، شرح داد: متاسفانه در بحث دارویی 61 درصد هزینه ها از جیب مردم پرداخت می شود که این امر اصلا مطلوب نیست. توسعه ای که به جیب مردم فشار بیاورد یک توسعه نامناسب است و ما امروز در حوزه دارو شاهد چنین توسعه نامطلوبی هستیم.

حریرچی با تاکید بر اینکه در حال حاضر کل هزینه های بستری تنها 18 درصد از جیب مردم پرداخت می شود در حالی که هزینه دارو های سرپایی و ملزومات آن به جز دارو های بستری 33 درصد یعنی نزدیک به دو برابر است، گفت: هزینه های سلامت و فقرساز درمانی همه مربوط به بخش دارو است.

معاون کل وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: امروز ما 4 برابر ظرفیت مصرف کشور ظرفیت تولید داریم و برای کم کردن هزینه خرید دارو در داخل کشور باید تولیدات مان را صادر کنیم و این کسب درآمد علاوه بر اینکه درآمدزایی به همراه خواهد داشت به جیب مردم هم فشار کمتری می آورد.

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 10286

به "3 خط تولید محصولات پروبیوتیک تا انتها سال در پارک پردیس افتتاح می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 خط تولید محصولات پروبیوتیک تا انتها سال در پارک پردیس افتتاح می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید