8 کالا تحت رصد زنجیره ای نهاده شد

به گزارش مجله سلو بلاگ، مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت گفت: زنجیره رصد کالا برای هشت قلم کالا تاکنون اجرایی شده است.

8 کالا تحت رصد زنجیره ای نهاده شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمد قبله در پاسخ به این سئوال که زنجیره رصد برای کدام اقلام در حال حاضر اجرایی شده است؟ اعلام کرد: زنجیره رصد کالا تاکنون برای اقلام کالایی برنج خارجی، چای خشک خارجی، شکر خام و شکر سفید، روغن خام، روغن خوراکی و کره گیاهی، گوشت قرمز و لاستیک سنگین عملیاتی شده است،از این رو تمام فعالان زنجیره تامین این کالاها موظفند تغییرات مکانی و مالکیتی خود را در بخش داخلی سامانه جامع تجارت ثبت نمایند.

او با اشاره به اینکه، رصد کالاها در زنجیره تامین برای کالاهای دارای اولویت طراحی می گردد، توضیح داد: این ضوابط از حلقه ابتدایی تا حلقه انتهایی توزیع را در بر می گیرد.

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در شرح این مطلب افزود: در قالب زنجیره رصد کالا، اطلاعات و فرآیندهای ورود ساماندهی می گردد، اطلاعات توزیع و عرضه کالا در زنجیره تجاری کشور قابل ردگیری است.

به گفته قبله، نظارت سیستمی جهت تسهیل جلوگیری از گرانفروشی، احتکار و قاچاق کالا انجام می گیرد.

او با تاکید بر اینکه بهبود، تسهیل و شفاف سازی فعالیت عاملین تجاری در این قالب فراهم می گردد، گفت: اعتبارسنجی و رتبه بندی عادلانه فعالین تجاری نیز در این راستا امکان پذیر خواهد بود.

به گفته مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت،این موضوع با هدف یکپارچه سازی، تبادل اسناد و اطلاعات حاصل از فعالیتهای تجاری بین دستگاهی و ... الزامی شده است.

قبله ادامه داد: با هدف اجرایی شدن این مهم، دفتر خدمات امور بازرگانی نسبت به اطلاع رسانی به انجمنها و تشکل های فعال در حوزه کالاهای مشمول اقدام نموده است و تاکنون بیش از 20 کارگاه آموزشی برای بیش از 2000 فعال تجاری کالاهای مشمول برگزار شده است.

به گفته او امکان ارتباط وب سرویسی با سامانه جامع تجارت برای فعالین دارای سیستم فراهم شده است.

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت به تشکیل کارگروه ملی رصد کالا اشاره نمود و گفت: این کارگروه با مدیریت دفتر امور خدمات بازرگانی و حضور تشکلها در کل حلقه های زنجیره تامین، دستگاه ها و نهادهای ذی مدخل برای کنترل پیشرفت طرح تشکیل شده است.

به گفته او سایر کالاهای مشمول نیز به تدریج در این طرح وارد و مورد رصد قرار خواهند گرفت و مراتب اطلاع رسانی خواهد شد. راه اندازی زنجیره رصد کالا در راستای اجرای مواد 5 و 6 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین ضوابط اختصاصی تبصره 4 ماده 18 این قانون ابلاغی ریاست جمهوری انجام گرفته است.

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 10043

به "8 کالا تحت رصد زنجیره ای نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 کالا تحت رصد زنجیره ای نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید