صعود بسکتبال ایران به جام جهانی ، بازگشت به طعم گیلاس صعود بسکتبال ایران به جام جهانی ، بازگشت به طعم گیلاس

به گزارش مجله سلو بلاگ، بازی منطقی و بدون استرس جوانان ایران در فیلیپین ورق برگرداند تا در جهنم مانیل ناگهان به بهشت برسیم.

صعود بسکتبال ایران به جام جهانی ، بازگشت به طعم گیلاس صعود بسکتبال ایران به جام جهانی ، بازگشت به طعم گیلاس

صعود بسکتبال ایران به جام جهانی ، بازگشت به طعم گیلاس

سعید آقایی ، این یک بازگشت یا کامبک واقعی بود. از آن دست اتفاقاتی که در بسکتبال ایران همیشه در جهت معکوس روایت شده و لقب بازنده بزرگ را به نام ما سنجاق نموده. عادتی کلیشه ای که از تورنمنتی به تورنمنت دیگر تکرار شده تا همه باور نمایند که بسکتبال ایران در نقطه عطف و بزنگاه کلیدی، سپر می اندازد و از بهشت برد ناگهان به جهنم شکست پرتاب می گردد. اما این بار در راه جام جهانی بسکتبال داستان دیگری داریم.

ایران 78 - فیلیپین 70 ، صعود تیم ملی بسکتبال به جام جهانی (ویدیو)

فینال بازی های آسیایی اینچئون برابر کره جنوبی میزبان و فینال بازی های آسیایی جاکارتا برابر چین دو مصداق پررنگ از این انگاره تلخ هستند. دو مسابقه ای که بسکتبال ایران عالی شروع کرد، خوب ادامه داد و تا دقایق و حتی ثانیه های سرانجامی از حریف جلو بود اما ناگهان سپر و مدال طلا را بر زمین انداخت تا حریف با یک بازگشت فوق العاده آن را ربوده و جام را بالای سر ببرد. داستان غم انگیزی که دست نسل طلایی بسکتبال ایران را از رسیدن به طلای بازی های آسیایی کوتاه نموده تا این نسل بزرگ در حوالی سرانجام راه این حسرت بزرگ را بر دل داشته باشد و جای طلای بازی های آسیایی در کلکسیون پر زرق و برق این نسل حسابی توی ذوق بزند. این داستان کلیشه ای حتی در پنجره انتخابی جام جهانی بسکتبال 2019 چین نیز دوباره روایت شد و بار دیگر و این بار در توکیو آن را دوره کردیم. مثل همیشه خوب شروع کردیم، جلو افتادیم و در نهایت شکست خوردیم تا ثابت گردد شکست از دل پیروزی بدل به یک کلیشه دل آزار و یک تابوی غم انگیز برای بسکتبال ایران شده. شکستی که مسیر ما را برای رسیدن به جام جهانی بسکتبال سخت و صعب العبور کرد. بازی در مانیل برابر فیلیپین یکی از قدرت های قدیمی آسیا تنها پنجره باقی مانده از پنجره انتخابی جام جهانی برای بسکتبال ایران بود تا بلیت پرواز به چین را اوکی کند. روزنه ای که بعد از شکست قابل انتظار برابر کانگوروهای بلندپرواز استرالیا و البته لشکر بی ژنرال و بی ستاره بسکتبال که در غیاب ستاره های بزرگ این سال هایش به مانیل سفر نموده بود، تنگ و تار به نظر می رسید.

بسکتبال: پیروزی نفسگیر مقابل فیلیپین برای صعود به جام جهانی -

شروع بازی نیز امیدها را کمرنگ و کمرنگ تر کرد. آنجا که جوانان بسکتبال ایران در فشار خرد نماینده سالن از همان ثانیه نخست برابر گیلاس های فیلیپینی عقب نشستند و عقب افتادند. حکایتی که سه کوارتر ادامه داشت تا در بازی مرگ و زندگی، تا یک قدمی مرگ و حذف پیش برویم. پرتاب های سه امتیازی حریف که نقطه ضعف سنتی ایران به شمار می رفت و برتری در زیر سبد در غیاب آسمانخراشی به نام حدادی، فیلیپین را در موضع برتر قرار داده بود اما کوارتر آخر و در لبه جهنم شکست و حذف، بسکتبال ایران کامبک باشکوهی داشت و آتش را به گلستان بدل کرد. یک نمایش رشک برانگیز در کوارتر آخر که همه تلخ اندیشی ها درباره تیم بی ستاره شاهین طبع را شست و از بین برد. بازی منطقی و بدون استرس جوانان ایران و در راس آنها محمد جمشیدی، بهنام یخچالی و روزبه ارغوان ناگهان ورق را برگرداند تا در جهنم مانیل ناگهان به بهشت برسیم. یک کامبک فوق العاده که در بسکتبال ایران هرگز آن را به یاد نداریم. -

آسمانخراش های تازه بزرگ شده بسکتبال ایران حالا به دیوار چین رسیده اند و بلیت جام جهانی بسکتبال برای آنها رزرو شده اما در هیاهوی این صعود هیجان انگیز نباید فراموش کنیم که در جام جهانی جایی برای اشتباه نیست. این تیم برای نمایش آبرومندانه در جام جهانی بسکتبال باید تجهیز گردد و همه اشتباهات، اختلافات و حاشیه ها را کنار بگذارد. بسکتبال ایران برای درخشش در جام جهانی باید جهانی فکر کند.

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 2085

به "صعود بسکتبال ایران به جام جهانی ، بازگشت به طعم گیلاس صعود بسکتبال ایران به جام جهانی ، بازگشت به طعم گیلاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صعود بسکتبال ایران به جام جهانی ، بازگشت به طعم گیلاس صعود بسکتبال ایران به جام جهانی ، بازگشت به طعم گیلاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید