یک جنگنده اف35 تفنگداران ویژه دریایی آمریکا سقوط کرد

به گزارش مجله سلو بلاگ، ارتش آمریکا خاطرنشان کرد: یک جنگنده F-35B متعلق به تفنگداران ویژه نیروی دریایی آمریکا در منطقه بیفورت واقع در کارولینای جنوبی سقوط نموده است.

یک جنگنده اف35 تفنگداران ویژه دریایی آمریکا سقوط کرد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از شبکه خبری سی ان ان یک مقام آمریکایی همچنین اظهار داشت: خلبان این جنگنده به بیرون پریده و پزشکان در حال ارزیابی جراحات وارده به وی هستند.

در حالی که در گذشته نیز این جنگنده آمریکایی دچار سانحه گردیده بود، یکی از مقام های دفاعی ایالات متحده اعلام نموده که این نخستین بار است که F-35B تفنگداران ویژه نیروی دریایی آمریکا دچار سانحه می گردد.

نیروهای ویژه تفنگدار آمریکایی اواخر روز جمعه این سانحه هوایی را تایید نموده و گفتند: خلبان این جنگنده بیرون پریده و در حال حاضر تحت درمان است. همچنین هیچ غیرنظامی در این سانحه دچار جراحت نگردیده است.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: این جنگنده متعلق به اسکادران آموزش حملات هوایی 501 تفنگداران ویژه نیروی دریایی آمریکا مستقر در پایگاه هوایی بیفورت است. همچنین علت این سانحه هوایی در دست آنالیز است.

جنگنده اف 35 قیمت جدیدترین و گران ترین جنگنده آمریکاست. هر فروند از این جنگنده ها، 115.5 میلیون دلار است. F-35B تنها نسخه از این جنگنده است که قادر است به صورت عمودی و شبیه هلی کوپتر از زمین بلند شوند و بلندشدن آنها کوتاه تر از سایر جنگنده ها است.

جنگنده های رادار گریز اف-35 پرهزینه ترین سیستم های تسلیحاتی در طول تاریخ آمریکا لقب گرفته و روند ساخت و اجرایی شدن آنها چندین بار به تاخیر افتاده بود. اوایل روز جمعه پنتاگون اظهار داشت که قرارداد جدیدی را برای یک جنگنده F-35B اعلام نموده است.

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 1123

به "یک جنگنده اف35 تفنگداران ویژه دریایی آمریکا سقوط کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک جنگنده اف35 تفنگداران ویژه دریایی آمریکا سقوط کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید