حضور مشاوران جایکا برای آنالیز ظرفیت های گردشگری آذربایجان غربی

به گزارش مجله سلو بلاگ، مشاوران تیم آژانس همکاری های بین المللی کشور ژاپن (جایکا)، 28 و 29 اردیبهشت برای آنالیز ظرفیت های گردشگری منطقه آذربایجان غربی به این استان سفر می نمایند.

حضور مشاوران جایکا برای آنالیز ظرفیت های گردشگری آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی، مشاوران تیم آژانس همکاری های بین المللی کشور ژاپن (جایکا) برای آنالیز ظرفیت های گردشگری منطقه آذربایجان غربی ضمن دیدار با اعضای تعدادی از دستگاه های اجرایی عضو ستاد خدمات سفر و گردشگری، از پتانسیل ها و ظرفیت های گردشگری استان نیز بازدید خواهند کرد.

روابط دو جانبه بین ملت ایران و ژاپن ریشه تاریخی و غنی داشته و ارتباط بین دو کشور از سالهای دور به وسیله جاده ابریشم شکل گرفته است. در جهانی مدرن امروزی، کشور ایران به عنوان تأمین کننده نفت، نقش مهمی در اقتصاد ژاپن دارد و کشور ژاپن از نفت و سایر منابع انرژی وارداتی از ایران استفاده می نماید.

با توجه به روابط دو جانبه بین دو کشور، ایران و ژاپن در راستای عمیق تر شدن همکاری های مشترک خود گام برداشته اند و جایکا به عنوان یک نهاد دولتی ژاپن، به وسیله یاری های توسعه ای دولتی (ODA) در قالب همکاری های فنی و اقتصادی با کشورهای در حال توسعه همیشه کوشش کرده است تا هر چه فعالانه تر در ایجاد صلح، ثبات و رفاه جامعه بین المللی ایفای نقش نماید.

این آژانس به عنوان بزرگترین سازمان بین المللی یاری های دو جانبه در جهان، مسئولیت اداره و مدیریت تمام یاری های توسعه ای دولت ژاپن مانند همکاری های فنی، وام های توسعه ای و یاری های بلاعوض به همه سازمان ها به جز سازمان های بین المللی را به صورت یکپارچه بر عهده دارد.

در این راستا و با توجه به تفاهم نامه منعقد شده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با آژانس همکاری های بین المللی کشور ژاپن (جایکا) در رابطه با جمع آوری داده ها و تدوین استراتژی توسعه گردشگری شمالغرب کشور که در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین و کردستان فعالیت خواهند نمود ، اکیپی از مشاوران این نهاد بین المللی در تاریخهای 28 و 29 اردیبهشت ماه در استان آذربایجان غربی حضور یافته و ضمن دیدار با اعضای تعدادی از دستگاه های اجرایی عضو ستاد خدمات سفر و گردشگری، از پتانسیل ها و ظرفیت های گردشگری استان نیز بازدید خواهند نمود.

با توجه به وجود آثار تاریخی و طبیعی بی نظیر در استان شامل 1600 اثر ثبت ملی، دو اثر ثبت جهانی، وجود آبشارها، تالابها، چشمه های آب معدنی و آبگرم ها، تنوع اقوام و ادیان و ... لزوم برنامه ریزی و تدوین استراتژی های لازم برای استفاده هر چه مطلوب تر از این پتانسیلها ضروری به نظر می رسد که انتظار می رود با انتقال تجربیات پیروز کارشناسان و مشاوران جایکا بتوان از ظرفیتهای گردشگری استان در راستای ایجاد اشتغال پایدار استفاده بهینه و مطلوب به عمل آید.

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 7446

به "حضور مشاوران جایکا برای آنالیز ظرفیت های گردشگری آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور مشاوران جایکا برای آنالیز ظرفیت های گردشگری آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید