خانه کهن اپرا؛ از دیدنی های محبوب فرانکفورت

به گزارش مجله سلو بلاگ، خانه کهن اپرا یکی از دیدنی های محبوب فرانکفورت در صدر لیست گردشگری این شهر واقع شده است و هر توریستی را به سوی خود جذب می نماید. ساخت این بنا با هزینه ای هنگفت توسط ریچارد لوکا معمار صورت گرفته است. معماری فوق العاده و طراحی داخلی خیره کننده و فضای منحصربه فرد این بنا را به یکی از مجلل ترین سالن های اپرا در اروپا تبدیل نموده است. سالن اپرای خانه کهن اپرای فرانکفورت با وجودی که در اثر بمباران های جنگ جهانی دوم آسیب جدی دید، به طور کامل بازسازی و سپس بازگشایی شد.

خانه کهن اپرا؛ از دیدنی های محبوب فرانکفورت

تاریخچه خانه اپرای فرانکفورت

خانه اپرا در سال 1880 میلادی توسط ریچارد لوکا معمار معروف ساخته شده است، اما در جنگ جهانی دوم در سال 1944 به طور کلی از بین رفت. به دلیل علاقه زیاد اهالی فرانکفورت به فرهنگ و هنر بار دیگر در سال 1970 خانه کهن اپرا بازسازی شد و در نهایت ساختمان جدیدی در سال 1981 بر روی ساختمان قبلی ساخته شد. امروزه این خانه در اروپا یکی از مجلل ترین و باشکوه ترین سالن های آلمان شناخته شده است و عظیمترین موزیسین های جهان در این خانه اجرا دارند.

معماری خانه اپرای فرانکفورت

خانه اپرای فرانکفورت به سبک رنسانس ایتالیایی در قرن هجدهم ساخته شده است. این خانه با قدمت و معماری زیبای خود جزو بهترین مقاصد گردشگری کشور آلمان است و هر ساله مسافران زیادی برای بازدید از این جاذبه دیدنی به فکر خرید بلیط هواپیما فرانکفورت می افتند و همین امر نشان دهنده اهمیت زیاد این جاذبه تاریخی است.

با این که در طول دوران های مختلف چندین بار مورد بازسازی و ترمیم قرار گرفته است؛ امروزه برنامه های زنده بی نظیری در حال انجام است. معماری و طراحی داخلی Alte Oper زیبایی قابل توجهی دارد و دکوراسیون داخلی این بنا ویژگی های منحصر بفردی دارد. این جاذبه تاریخی به عنوان میراث فرهنگی کشور آلمان هدف تعیینی در طراحی داشته است، به طوری که خانه اپرای فرانکفورت سالانه گنجایش تقریبا یک میلیون مخاطب را دارد.

خانه کهن اپرای فرانکفورت

این ساختمان در حال حاضر میزبان 300 رویداد در سال است، از اپرا، پایکوبی باله و کنسرت ارکستر سمفونی گرفته تا پایکوبی مدرن، موزیکال های برادوی، حتی می توان به کنسرت های راک نیز اشاره نمود. تالار عظیم (Great Hall) با 2450 جایگاه، سالن اصلی برای این اجراها است. هزینه بازسازی این بنا نیز مبلغ هنگفتی بوده است که از طریق دوستداران و عاشقان هنر و فرهنگ آلمانی پرداخت شده است. اگر هنگام شب برای تماشای این خانه زیبا بروید، مطمئنا مدهوش خواهید شد، زیرا نورپردازی بی نظیر این ساختمان حس فوق العاده ایی به بینندگان منتقل می نماید.

ساعت و هزینه بازدید از خانه اپرای فرانکفورت

دلیل مشهور بودن خانه اپرا در فرانکفورت اجرای برنامه های معروف و کنسرت هاست که نفرات زیادی را به سمت خود می کشاند. به راحتی می توانید در ساعات متفاوتی از شبانه روز با توجه به زمانتان و علاقه تان از نمای بیرونی خانه اپرا دیدن کنید. البته در نظر داشته باشید در هنگام صبح این منطقه بسیار خلوت و دور از ازدحام است و به راحتی بدون پرداخت هزینه ای می توانید بازدید کنید. در هنگام شب نیز بخاطر نورپردازی های بی نظیر جذابیت های بخصوصی دارد و نفرات زیادی عاشق این زمان هستند. اما برای بازدید از داخل ساختمان باید برای یکی از اجراها بلیت ورودی تهیه کنید. بیشتر اجراها از 7 عصر تا 8:30 شب است؛ بنابراین قبل از سفرتان می توانید با مراجعه به وب سایت رسمی خانه اپرا و اطلاع از زمان برگزاری برنامه ها و کنسرت ها، تاریخ سفرتان را تعیین کنید تا با یک تیر چند نشان بزنید.

وب سایت رسمی خانه اپرا: www.alteoper.de

بهترین زمان سفر به فرانکفورت

شهر فرانکفورت با آب و هوای بسیار معتدل در فصل بهار و تابستان مناسب ترین مکان برای سفر تفریحی و گردشگری است. بنابراین بهترین زمان برای سفر و خرید بلیط هواپیما همین فصل بهار است.

نحوه دسترسی به خانه اپرای فرانکفورت

با توجه به موقعیت جغرافیایی خانه اپرا دسترسی بسیار آسان است و می توانید توسط اتوبوس های شهری و تاکسی ها در کوتاه ترین زمان برسید.

جاذبه های دیدنی نزدیک به خانه اپرای فرانکفورت

موزه اشنهایمر: 600 متر

برج اصلی: 850 متر

خانه و موزه گوته: 1.3 کیلومتر

باغ پالم: 1.5 کیلومتر

کلیسای سنت پل: 1.6 کیلومتر

موزه تاریخی طبیعی زنکنبرگ: 1.9 کیلومتر

موزه اشتادل: 2.8 کیلومتر

موزه معماری آلمانی: 3.1 کیلومتر

رستوران های نزدیک به خانه اپرای فرانکفورت

رستوران مه یر: 1.5 کیلومتر

رستوران چارلوت: 1.6 کیلومتر

رستوران سنترال پارک: 1.8 کیلومتر

رستوران ساوانا: 2 کیلومتر

رستوران سووادی تای: 2 کیلومتر

هتل های نزدیک به خانه اپرای فرانکفورت

هتل سوفیتل فرانکفورت: 300 متر

هتل دور من: 600 متر

هتل تورم:1.2 کیلومتر

هتل فلاگ وست: 1.5 کیلومتر

هتل زنتروم: 1.9 کیلومتر

khaneh-jok-sms.ir: جملات زیبا و دلنشین جدید | جملات آموزنده و زیبا | جملات زیبا از بزرگان را اینجا بخوانید

discountbook.ir: کتاب ارزان | مجله کتابخوانی، بیاید آگاهتر باشیم

منبع: گردشبان
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 21556

به "خانه کهن اپرا؛ از دیدنی های محبوب فرانکفورت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه کهن اپرا؛ از دیدنی های محبوب فرانکفورت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید