خبرنگاران ظرفیت سمن ها برای یاری به برطرف چالش ها و بحران ها در گیلان راهگشاست

به گزارش مجله سلو بلاگ، رشت - خبرنگاران - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت سمن ها برای فعالیت و یاری به حل چالش ها ومشکلات استان بویژه در بحران ها گفت: سمن ها در استان احتیاج به تنوع بخشی به حوزه ها کاری وفعالیت ها دارند.

خبرنگاران ظرفیت سمن ها برای یاری به برطرف چالش ها و بحران ها در گیلان راهگشاست

محمود قاسم نژاد عصر شنبه در جلسه ستاد ساماندهی جوانان گیلان فزود: در حال حاضر در بعضی حوزه ها همچون بحران و امداد و نجات فقط یک سمن فعال در استان داریم و در حوزه زیست محیطی هم نهاد مردمی موثری نداریم از این رو باید بتوانیم در حوزه سمن ها تنوع بخشی لازم داشته باشیم.

وی با اشاره به نقش سمن ها و گروههای جهادی در بیماری کرونا توضیح داد: باید توسعه و تنوع فعالیتی سمن ها را در دستور کار خود قرار دهیم زیرا توسعه و افزایش سمن ها می تواند در مباحث و موقعیت های مختلف از جمله زمان بحران بسیار یاری کار و راهگشا باشد.

وی همچنین از دستگاههای صدور مجوز برای سمن ها خواست تا در صدور پروانه برای آنها تسریع کنند.

سمن ها 210 هزار بسته بهداشتی در گیلان توزیع کردند

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان نیز با اشاره به فعالیت گسترده سمن ها گفت: سازمان های مردم نهاد در جریان شیوع کرونا، حدود 210 هزار بسته بهداشتی در استان توزیع کردند.

مریم بخشی اضافه نمود : 106 سمن در استان دارای مجوز هستند که 82 مورد آن فعالیت گسترده دارند.

وی اظهارکرد : تهیه و اهدا چهار دستگاه اکسیژن، توزیع 500 بسته معیشتی و هشت هزار و 600 بسته از دیگر اقداماتی است که توسط سمن ها در استان اتجام شده است.

شناسایی افزون بر 150 کودک کار و خیابانی در گیلان

مدیرکل بهزیستی گیلان نیز از شناسایی افزون بر 150 کودک کار و خیابانی در استان اطلاع داد و گفت: این بچه ها به طور مستمر پایش سلامت شده و بسته های بهداشتی بین آنها توزیع می گردد.

حسین نحوی نژاد در ادامه با اشاره به اینکه سن اعتیاد در کشورمان پایین آمده است، اضافه نمود: برای یک هزار نفر از کسانی که اعتیاد دارند اما شرایط کمپ را نداشتند در مراکزی همچون مراکز گذری هستند و توزیع بسته های بهداشتی برای آنها اجرا شده است.

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 16078

به "خبرنگاران ظرفیت سمن ها برای یاری به برطرف چالش ها و بحران ها در گیلان راهگشاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ظرفیت سمن ها برای یاری به برطرف چالش ها و بحران ها در گیلان راهگشاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید