عدم حمایت ارشاد کرمانشاه بیشتر از کرونا به هنرمندان نمایش لطمه زده است

به گزارش مجله سلو بلاگ، خبرنگاران/کرمانشاه رییس انجمن نمایش استان کرمانشاه با انتقاد شدید از عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان طی دو سال شیوع کرونا گفت: طی این مت بیش از کرونا، عدم حمایت های ارشاد به هنرمندان لطمه زد.

عدم حمایت ارشاد کرمانشاه بیشتر از کرونا به هنرمندان نمایش لطمه زده است

محمدرضا درند در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به فعالیت بیش از 1200 هنرمند در عرصه هنرهای نمایشی گفت: هنرهای نمایشی شامل تئاتر صحنه ای، تئاتر خیابانی، تعزیه، نقالی، سیرک و ... است و در حال حاضر بیش از 1200 هنرمند در این رشته ها در استان فعال هستند.

وی به گرفتاری های اهالی هنرهای نمایشی در دوران شیوع کرونا اشاره نمود و اضافه کرد: متاسفانه طی این مدت هنرمندان سختی های بسیاری متحمل شدند، چرا که عمده اجراها تعطیل شده و دستگاه ها نیز برنامه هایی جهت فعالیت هنرمندان نمایش نداشتند.

درند گفت: این شرایط عرصه معیشتی را بر هنرمندان هنرهای نمایشی استان تنگ نموده و متاسفانه در این شرایط هم حمایتی از سوی دستگاه های مسئول و بویژه ارشاد استان صورت نگرفت.

رییس انجمن نمایش استان کرمانشاه گفت: طی این مدت تنها از سوی وزارت ارشاد برای هنرمندان تسهیلاتی در نظر گرفته و یاری بلاعوض جزیی پرداخت شد، اما در این مدت خبری از حمایت ارشاد استان نبود.

درند گفت: طی این دو سال برنامه های فرهنگی و هنری عملا تعطیل شده و جای سوال است که اعتبارات فرهنگی استان طی این دو سال کجا رفته است.

رییس انجمن نمایش استان کرمانشاه گفت: سال 97 اعتباراتی که استانداری برای ارشاد استان در نظر گرفته بود حدود 900 میلیون تومان و این اعتبارات قطعا در سالهای بعدی افزایش پیدا نموده و سوال این است که این اعتبارات طی دو سال شیوع کرونا که خبری از فعالیت های فرهنگی نبود، کجا رفته است.

درند اظهار کرد: طی این مدت فقط چندین برنامه بی سر و ته و دهن پرکُن برگزار شده و معین نیست که اعتبارات این دو سال دقیقا کجا رفته است.

وی با انتقاد از عملکرد ارشاد استان گفت: متاسفانه طی این دو سال حتی در شرایط آبی بلحاظ کرونا ارشاد استان مجوز برگزاری اجراها را نداده، حال آنکه در استان های دیگر در شرایط آبی این مجوزها دریافت شده و هنرمندان اجازه فعالیت داشته اند.

درند گفت: هنرمندان طی دو سال گذشته لطمه های زیادی از کرونا خوردند، اما طی این مدت بزرگترین لطمه را از ارشاد و عدم حمایت های آن خوردیم.

وی اضافه کرد: فصل پنج محلی برای یاری به هنرمندان است که هرسال فهرست آن اعلام می شد، اما طی سالهای 1399 و 1400 این فهرست اعلام نشده و معین نیست اعتباراتی که باید صرف حمایت از هنرمندان می شد، کجا رفته است.

رییس انجمن نمایش استان کرمانشاه گفت: مسئولین ارشاد بگویند این اعتبارات فصل پنج کجا رفته و اگر به کسی یاریی شده چرا فهرست هنرمندان اعلام نمی گردد تا همه چیز شفاف باشد و بدانیم اعتبارات کجا رفته است.

خبرنگاران آمادگی دارد نظرات مسئولین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه را نیز منتشر کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 38881

به "عدم حمایت ارشاد کرمانشاه بیشتر از کرونا به هنرمندان نمایش لطمه زده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم حمایت ارشاد کرمانشاه بیشتر از کرونا به هنرمندان نمایش لطمه زده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید