واقعیت مجازی مادری را به دیدار دختر مرده اش برد

به گزارش مجله سلو بلاگ، هر روز ممکن است عزیزی را از دست بدهیم. یک دوست، یک عضو خانواده، یک همکار یا فردی که نقش پررنگی در زندگی ما داشته است.

واقعیت مجازی مادری را به دیدار دختر مرده اش برد

گاهی غم از دست دادن نزدیکان بسیار سخت، طاقت فرسا و غیرقابل تحمل است که زندگی عادی را مختل می نماید. تمام آرزو و خواسته ما دیدن یک بار دیگر او، شنیدن صدایش و احساس اینکه هنوز زنده است و در واقعیت حضور دارد.

از نظر روان شناسی، بعضی افراد با از دست دادن عزیزان خود و بعد دیدن شان در خواب یا تصور خود می توانند آرام تر شده و بهتر و سریع تر به زندگی عادی خود برگردند یا با واقعیت روبرو شوند.

فناوری واقعیت مجازی (VR) می تواند چنین دیدارهایی را تدارک ببیند. در حقیقت، ما با کاربرد تازه و بسیار مهم و انسانی از VR روبرو شدیم.

در کره جنوبی، یک زن به نام جانگ جی سونگ، در سال 2016 دخترش نائیون را به خاطر یک بیماری غیر قابل درمان از دست می دهد. سه سال بعد، واقعیت مجازی به این مادر اجازه می دهد دوباره دخترش را دیدار و چند دقیقه ای با او زندگی کند.

فیلم مستندی از این دیدار مجازی از تلویزیون کره جنوبی پخش شده و با بازتاب های مثبت و احساسی بسیار زیادی در شبکه های مجازی روبرو است. این مستند به نام I Met You روی یوتیوب و بسیاری از پلتفرم های ویدیویی دیگر قرار گرفته است و مرز بین خیال و واقعیت را نشان می دهد.

در واقعیت، خانم جانگ هدست واقعیت مجازی روی سر خود قرار داده و در یک محیط با دیوارهای سبزرنگ واقع شده است. صورتش در پشت هدست VR پنهان است و دستکش هایی به دست دارند که ظاهرا احساسات لمسی را منتقل می نمایند.

زنده کردن خاطرات با وی آر

اما در دنیای مجازی پشت هدست VR، این مادر چیز دیگری مشاهده می نماید؛ صحنه هایی که بقیه خانواده نمی توانند ببینند. خانم جانگ، دخترش نائیون را در حال بازی می بیند. به سوی او می رود و آغاز به صحبت کردن می نماید؛ دست هایش را دراز نموده تا او را بغل کند و سرش را نوازش می نماید.

این مادر خوب می داند این صحنه ها واقعی نیست ولی گاهی اوقات باور کردن توهم راحت تر از روبرو شدن با واقعیت است. جانگ در گفت وگو با نشریات می گوید: شاید این بهشت واقعی باشد. من نائیون را دیدار کردم. او به من لبخند زد و چند دقیقه بسیار شادمان نماینده همراه او داشتم. فکر می کنم رویایی که همواره می خواستم داشته باشم را دیدم.

اما در پشت صحنه، یک تیم حرفه ای بیش از 8 ماه روی این پروژه وقت گذاشتند. ابتدا یک محیط پارک مجازی طراحی کردند و به دنبال خاطرات و حافظه واقعی خانم جانگ از دخترش رفتند تا آن ها را در فضای مجازی پیاده سازی نمایند.

این تیم علاوه بر فناوری واقعیت مجازی، چندین فناوری دیگر مانند موشن کپچر را هم به خدمت گرفتند. یک بازیگر کودک را استخدام و تمام حرکات او را ضبط کردند. بعد مدل دیجیتالی نائیون را روی او پیاده سازی کردند و صحنه به صحنه پیش رفتند تا فرصا دیدار یک مادر و دختر برای چند دقیقه را فراهم نمایند.

طبیعی است که با دیدن این ویدیو، عواطف و احساسات ما برانگیخته گردد و آغاز به اشک ریختن کنیم. فناوری اکنون می تواند خاطرات شما را زنده کند و به دیدار کسانی ببرد که شاید عمری در آرزو و حسرت یک لحظه دیدارشان هستید.

ویدیوی 9 دقیقه ای I Met You را می توانید روی یوتیوب مشاهده کنید.

منبع

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 12633

به "واقعیت مجازی مادری را به دیدار دختر مرده اش برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واقعیت مجازی مادری را به دیدار دختر مرده اش برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید